خبرگزاری کار ایران

لیگ‌جهانی والیبال-برزیل؛

قهرمانی شگفتی‌ساز فرانسه در جام بیست و ششم/ لهستان سوم شد!

تیم ملی والیبال فرانسه با شکست صربستان در دیدار نهایی عنوان قهرمانی لیگ جهانی والیبال را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال که از شنبه 26 اردیبهشت‌ با دیدار پرتغال و هلند در سطح 2 آغاز شده بود، با پایان دیدار دو تیم فرانسه و صربستان، پس از 64 روز رقابت به پایان رسید.

در دیدار نهایی لیگ جهانی که به میزبانی برزیل در شهر ریودوژانیرو برگزار شد، دو تیم فرانسه و صربستان در یکصد و هفتاد و چهارمین مسابقه لیگ‌جهانی امسال به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی والیبال فرانسه در این دیدار در 3 ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 21 و 25 بر 23 صربستان را شکست داد و قهرمان بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال شد.

ملی‌پوشان فرانسه در این مسابقه که هجدهمین مسابقه آنها در لیگ جهانی امسال محسوب می‌شد، هفدهمین پیروزی و قهرمانی را جشن گرفتند. تنها شکست فرانسه برابر آمریکا در سومین روز دور مقدماتی مرحله‌نهایی صورت گرفته بود.

تیم ملی والیبال فرانسه که در دور مقدماتی سطح دو، 12 پیروزی برابر تیم های ژاپن، جمهوری‌چک و کره‌جنوبی( 4پیروزی) به دست آورده بود، در مرحله نهایی سطح 2 نیز در 2 مسابقه تیم‌های آرژانتین و بلغارستان میزبان این مرحله را شکست داد.

این تیم در مرحله‌نهایی لیگ‌جهانی نیز موفق به شکست برزیل، لهستان و صربستان شد تا با کسب عنوان قهرمانی جایزه یک میلیون دلاری قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

لیگ جهانی والیبال در دیدار رده بندی مرحله نهایی لیگ جهانی که به میزبانی برزیل در شهر ریودوژانیرو برگزار شد، دو تیم لهستان و آمریکا تیم های صعود کننده از گروه B دور مقدماتی سطح یک به مصاف یکدیگر رفتند که آمریکا مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته این رقابت ها موفق به شکست سه بر صفر لهستان شد.

شاگردان آنتیگا سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در این مسابقه در 3 ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 23 مغلوب آمریکا شدند و به جایگاه چهارم این رقابت‌ها اکتفا کردند.

تیم ملی والیبال آمریکا که تا کنون 2 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز در 25 دوره گذشته این رقابت‌ها کسب کرده بود، با این پیروزی مدال برنز جام بیست و ششم را نیز به کارنامه خود در لیگ جهانی افزود و 6 مداله شد.

تیم های آمریکا و لهستان در دور مقدماتی سطح یک نیز 4 به مصاف یکدیگر رفته بودند که 3 پیروزی و یک شکست برای آمریکا نتیجه این 4 مسابقه بود.

کد خبر : ۲۹۱۳۶۰