خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد

ورزش باید جزو سبد کالای خانوار قرار گیرد

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: ورزش باید جزو سبد کالای خانوار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بروجرد، محمود ترابی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: یکی از ملزومات در این باره گسترش و رواج ورزش در بین قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه ورزش باید جزو سبد کالای خانوار قرار گیرد، تصریح کرد: در سال‏‌های اخیر تلاش‌‏های خوبی به منظور احداث سالن‏‌های ورزشی در مناطق محروم شهر صورت گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد با اشاره به لزوم ایجاد جاده سلامت در این شهرستان خاطرنشان کرد: ایجاد این جاده به منظور دوچرخه‌سواری و موتورسواری می‎تواند در جذب جوانان به ورزش نقش آفرینی کند.

ترابی با اشاره به آمادگی این اداره به منظور ارائه دوچرخه رایگان، تاکید کرد: شهرداری این شهرستان باید به منظور ایجاد این جاده در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشد.

در ادامه مسئول واحد مقابله با بیماری‎های شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: باید به منظور مقابله و مبارزه هرچه بهتر با مواد مخدر در این شهرستان در برنامه‏‌های مرتبط با این موضوع تغییراتی اعمال شود.

شهرام ممدوحی اضافه کرد: برنامه‌ریزان سطح کلان و کشور می‏‌توانند با اعمال تغییرات لازم به این مهم دست یابند.

وی با اشاره به نفوذ مواد مخدر در بین نوجوانان این شهرستان، تاکید کرد: استفاده اداره آموزش و پرورش بروجرد از مشاوران آسیب‏‌های اجتماعی گام مثبتی در این زمینه تلقی شده و می‏‌تواند نقش غیرقابل انکاری ایفا کند.

این مسئول با اشاره خطرات وجود افراد معتاد در جامعه، یادآور شد: این افراد می‏‌توانند با اشاعه اعتیاد در بین سایر افراد جامعه خطرآفرین باشند.

ممدوحی با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی رایگان برای مبتلایان به ایدز در شهرستان بروجرد افزود: از سویی نیاز به زیرپوشش قرار بودن معتادان به بیمه سلامت و همگانی امری انکارناپذیر است.

وی با اشاره به وجود برخی عطاری‎های غیرمجاز در این شهرستان، ادامه داد: این واحدها با ارائه داروهای مخدر به منظور ترک اعتیاد افراد موجب افزایش آمار اعتیاد می‎شوند.

کد خبر : ۲۸۸۵۷۵