خبرگزاری کار ایران

سیدحمیدطهائی مطرح کرد

استفاده از ظرفیت شورای مشورتی البرز، در تکمیل سند آمایش استان

استاندار البرز، با مهم برشمردن نقش شورای مشورتی توسعه استان گفت: این شورا می‌تواند تحکیم بخش روابط دو سویه بین نخبگان جامعه و صاحب‌نظران حوزه‌های سیاسی و اجتماعی به منظور نیل به توسعه استان باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی در جلسه شورای مشورتی و توسعه البرز بیان کرد:  استفاده از ظرفیت این شورا برای تکمیل سند آمایش سرزمینی استان ضروری‌ست.

طهائی با بیان اینکه تدوین نقشه راه شورای مشورتی البرز با مسیر تحقق برنامه‌های دولت تدبیرو امید هم‌خوانی دارد افزود: جایگاه اجرایی مجمع شورای مشورتی استان باید تعریفی شفاف داشته باشد و مدار حرکت آن نیز  وعده‌های انتخاباتی این دولت باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با مسائل و مشکلات فراوانی این دولت را تحویل گرفته است، گفت: امروز دیگر فرصت آزمون و خطا نیست و باید تمام تلاش‌ها در مسیر برنامه‌هایی که دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مد نظر قرار دارد انجام شود.

طهائی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در لایه‌های مختلف جامعه خاطرنشان کرد: این شورا می‌تواند به نوعی تحکیم بخش روابط گروه‌های مختلف اجتماعی در استان باشد.

حمایت مالی از پایان نامه‌های مرتبط با استان البرز

از حمایت پایان‌نامه‌های تحقیقاتی که با محوریت و موضوع استان البرز تهیه و تدوین شده‌اند خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بین فعالیت‌های دو حوزه علمی و امور اجرایی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما محسوب می‌شود به همین منظور و با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت با دانشگاه از پایان نامه‌هایی که با موضوع استان تهیه شده حمایت مالی می‌شود.

طهایی بیان داشت: تمامی محققان و پژوهشگران می‌توانند تقاضای طرح پایان نامه‌های تخصصی خود را که به صورت جزئی در حوزه مسائل استان البرز تهیه و نگارش شده است به استانداری ارائه کرده و از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.

نقش تأثیرگذار البرز به عنوان استان مجاور در پایتخت، شناخته‌شدن جایگاه احزاب در توسعه استان، پیگیری مطالبات مردمی در شورا، لزوم تکریم ارباب رجوع، پیگیری نقش هویت محوری استان، تحکیم عناصر نخبگان و تشکل‌ها،انعکاس مسائل و مطالب مردم به مدیریت استانی ، ارائه طرح‌های راهبردی و اجرایی در مجمع، تشکیل نشست‌ها به صورت ماهیانه، شناسایی جریان‌های فرهنگی و..، تقویت زیرساخت‌های سیاسی ، به‌کارگیری مشارکت گروه‌های مردم نهاد، ایجاد حلقه ارتباطی بین دانشگاه‌ها،مراکز علمی و تحقیقاتی با دستگاه‌های اجرایی، توجه به توسعه فرهنگی و.. از جمله محورهای مطروحه در این جلسه بود.

کد خبر : ۲۸۷۹۱۸