خبرگزاری کار ایران

مهرام ۸۵ - دانشگاه‌آزاد ۷۷؛

بیداری شاگردان‌هاشمی در هیاهوی آزادی/ مهرام برد تا دانشگاه جام را نبرد

پنجمین دیدار فینال لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال بین تیم‌های مهرام و دانشگاه‌آزاد به سود شاگردان هاشمی به پایان رسید تا بالا بردن جام همچنان به تاخیر بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجمین دیدار فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال از ساعت 15:45 بین تیم‌های مهرام و دانشگاه‌آزاد در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که شاگردان‌هاشمی موفق شدند این دیدار را با نتیجه 85 بر 77 به سود خود به پایان ببرند تا تعیین قهرمان همچمنان به تاخیر بیفتد.

دو تیم در حالی پا به رقابت پنجم گذاشته بودند که در نتیجه دیدارهای گذشته 3 بر یک برتری را به سود دانشگاه‌آزاد نشان می‌داد و شاگردان هاشمی برای جبران ناکامی و همچنین شاگردان شاهین‌طبع برای بالا بردن جام قهرمانی به این رقابت گام گذاشته بودند.

در کوارتر نخست بر خلاف 2 دیدار گذشته مهرمام کار را خوب آغاز کرد و ابتدای بازی با میدان‌داری تاکوان دین و نمایش خوب حدادی پیش افتاد ولی کم کم شاگردان شاهین‌طبع به بازی برگشتند تا بازی در پایان کوارتر با تساوی 17 بر 17 همراه شود.

در کوارتر دوم این مهرام بود که فرصت عرض‌اندام را به دانشگاهی‌ها نداد و شاگردان هاشمی موفق شدند با برتری قاطعانه 23 بر 16 کوارتر را به سود خود به پایان ببرند تا نتیجه نیمه نخست 40 بر 33 به سود مهرام رقم بخورد و دو تیم به رختکن روند.

در کوارتر سوم ورق به سود دانشگاهی‌ها برگشت. شاگردان شاهین‌طبع برای بردن بازی چاره‌ای نداشتند جز اینکه نبض بازی را در اختیار بگیرند. در این بین مهرام و هاشمی هم با درخشش تاکوان دین، زنگنه و البته داورپناه قصد نداشتند پا پس بکشند ولی پایان این کوارتر برتری 23 بر 21 به سود دانشگاه‌ روی تابلو ثبت شد تا نتیجه بازی در مجموعه 3 کوارتر 61 به 56 به سود مهرامی ها باشد. فاصله امتیازی دو تیم به 5 امتیاز کاهش پیدا کرده بود تا امیدها در تیم شاهین‌طبع همچنان زنده بماند.

در کوارتر چهارم و پایانی دو تیم اگرچه بازی پایاپایی را ارائه کردند ولی شاگردان هاشمی بازی منظم‌تری را در دستور کار گرفتند و نتیجه کوارتر را 24 بر21 به سود خود رقم زدند تا با بردن این بازی با نتیجه 85 بر 77 نگذارند شاگردان شاهین‌طبع جام را به خانه ببرند.

برنامه ادامه مرحله‌نهایی لیگ حرفه‌ای بسکتبال به این شرح است:

بازی ششم؛ جمعه 8 خرداد، ساعت 16:00، سالن آزادی 

بازی هفتم(در صورت نیاز)، دوشنبه 11 خرداد، سالن دانشگاه‌آزاد واحد تهران‌شمال

در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها تیم پتروشیمی بندر امام موفق شد قاطعانه شهرداری گرگان را از پیش رو بردارد و عنوان سومی را به خود اختصاص دهد.

حاشیه‌ها

- محمد نوری کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس به همراه پسرش در جایگاه خبرنگاران حضور یافته بود تا از نزدیک دیدار فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال را تماشا کند.

- حامد حدادی با تاخیر وارد زمین مسابقه شد که به همین دلیل بازی هم با تاخیر آغاز شد.

- بازگشت سعید داورپناه که با پایان مصدومیت به ترکیب مهرام برگشته بود باعث شد به قدرت هجومی تیم هاشمی افزوده شود.

- غیبت حامد حسین‌نژاد به دلیل مصدومیت روی کار تیمی و تاکتیکی دانشگاه‌آزاد تاثیر گذاشته بود و جای خالی این بازیکن تاثیرگذار احساس می‌شد.

- در صحنه‌ای حامد حدادی که از مسئول تدارکات مهرام به دلیل تاخیر در رساندن قوطی‌های آب شاکی بود بر سر او فریاد بلندی زد که سالن آزادی لحظه‌ای غرق در سکوت شد!

- حضور افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران باز هم به چشم می‌آمد چراکه حضور این افراد کار را برای خبرنگاران حاضر در جایگاه کمی سخت می کند.

- حامد حسین‌زاده چندین بار از سوی حامد حدادی بلاک‌شات شد که نگذاشت بازیکن دانشگاه‌ از موقعیت‌های خوبی که نصیب‌اش شده بود به خوبی استفاده کند.

- خطای شدید روزبه ارغوان روی حامد حدادی این غول بسکتبال ایران را روی زمین انداخت که خوشبختانه مشکلی نبود و حدادی به بازی ادامه داد و هر 3 پرتاب خود را هم وارد سبد دانشگاه کرد.

- رایان ریچادرز در این دیدار با افت کیفی همراه بود به طوری که در کوارتر سوم مهران شاهین‌طبع او را بیرون کشید تا با تمرکز بهتری وارد میدان شود.

کد خبر : ۲۸۰۲۶۳