خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

کار روی متن را از موضوع تحریم ها آغاز کردیم

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: کار روی نگارش متن را شروع کردیم و سه روز خیلی فشرده ابتدا روی چارچوب کاری که می خواهیم انجام دهیم بحث کردیم سپس بحث نگارش را از موضوع مشخص تحریم ها آغاز کردیم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی پس از پایان نشست معاونان وزیرخارجه ایران و گروه ۵+۱ در وین در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در وین افزود: با توجه به سوءتفاهماتی که در این مدت پیش آمده بود، با توجه به اظهارات ضد و نقیضی که از سوی طرف مقابل وجود داشت، اصرار ما این بود که باید حتما یک تصویر روشنی در این خصوص وجود داشته باشد، در خصوص بحث تحریم‌ها و لذا محور اصلی کار ما این بار تحریم‌ها بود و از بحث تحریم‌ها کار نگارش را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات خوب و مفیدی داشتیم گفت: البته کار سختی است و خیلی آهسته به پیش خواهیم رفت.

همه تحریم ها در روز اجرای توافق لغو خواهد شد

معاون وزیر خارجه و عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: موضع ما کاملا مشخص است، توافقاتی که در ادوار گذشته بدست آمده و در جلسه لوزان در قالب یک بیانیه مشترک منتشر شده کاملا روشن است.

عراقچی افزود: همه تحریم های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق باید لغو شود و برهمین اساس هم توافق صورت گرفته است و تلاش خواهیم کرد تا آن را مکتوب کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: البته مکتوب کردن با توجه به ابعاد بسیار مختلفی که بحث تحریم ها دارند، خیلی پیچیده و گسترده است.

وی افزود: در یک جمله می توان گفت که باید همه تحریم های اقتصادی برداشته شود، ولی با توجه به انواع و اقسام تحریم هایی که وجود دارد و زوایای بسیار مختلف آنها کار سختی است.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی به شورای امنیت مربوط می شود و برخی هم به آمریکا و برخی هم به اروپا و تحریم های یک جانبه ای که گذاشته اند و ابعاد مختلفی که دارد، نگارش آن به این آسانی هم نیست ولی ما کار را شروع کردیم و امیدوار هستیم که در وقت مقتضی بتوانیم به پایان برسانیم.

کد خبر : ۲۷۲۶۲۳