خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی به ایلنا خبر داد:

حضور فرماندهان رزمایش محمدرسول الله(ص) در جلسه کمیسیون امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۲۱۵

رویکرد‌ها و اقدامات پدافند غیرعامل در جلسه کمیسیون امنیت ملی اینگونه ارایه شد که استراتژی‌اصلی٬ حضور مردم در عرصه است و این استراتژی با رویکرد مردم‌محور در حوزه پدافند غیرعامل دنبال می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور سردار جلالی در جلسه این هفته کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه میهمان بخش اول جلسه امروز کمیسیون سردار جلالی فرمانده پدافند غیر عامل کشور بود٬ گفت: وی اهداف، رویکرد‌ها و اقدامات پدافند غیر عامل را ارایه کرد و در تشریح آنها گفت: استراتژی‌ها ما حضور مردم در عرصه است و چنین استراتژی با رویکرد مردم محور در حوزه پدافند غیرعامل دنبال می‌شود.

به گفته نقوی حسینی٬ سردار جلالی در این جلسه اینگونه بر اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرده بود: مناقشات و جنگ‌های مختلف همراه با تهدیدات مستمر٬ ما را به سوی پدافند غیرعامل پایدار هدایت می‌کند.

سردار جلالی همچنین گفت: جنگ سایبری، جنگ زیستی(بیولوژیکی) که شامل دستکاری در ژن موجود‌ات زنده و مداخلات عامدانه در جهت هزینه زدن به جوامع می‌شود، تهدیدات مستمر که شامل هر نوع نشد هسته‌ای می‌شود، تولیدی شیمیایی یا شیمیایی نظامی شود، جنگ اقتصادی و جنگ سخت نظامی از جمله تهدیدات و جنگ‌هایی است که پدافند غیرعامل را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: در این راستا باید زیرساخت‌ها ایمن‌سازی صورت گیرد تا اولا تهدیدات بی‌اثر شود یا حداقل آثار آنها به حداقل برسد. هدف ما صیانت و حفاظت از مردم در مقابل تهدیدات است. پدافند غیرعامل کلیه زیرساخت‌ها در سطوح مختلف ملی، استانی و شهری را مورد توجه قرار داده و اعمال اصول پدافند غیرعامل در آنان را دنبال شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه از بخش دوم جلسه سخن گفت و افزود: در بخش دوم جلسه کمیسیون٬ فرماندهان برگزارکننده رزمایش محمدرسول الله(ص) میهمان جلسه بودند.

نقوی حسینی افزود: امیر موسوی، امیر سیاری، امیر پوردستان و امیر رحیم‌زاده همراه با مشاورین در جلسه امروز حضور یافتند تا گزارشی از رزمایش بسیار مهم و اثر گذار محمد رسول‌الله ارایه دهند.

به گفته نقوی حسینی در ابتدای بحثامیر موسوی٬ جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی اینگونه از ابعاد رزمایش بی‌سابقه ارتش جمهوری اسلامی سخن گفته بود: ما در این رزمایش باید پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می‌رساندیم و آنچه را که آموخته و تمرین کرده بودیم را عملیاتی می‌کردیم. رزمایش یک رزم واقعی بود تا ارزش توان و اقتدار خود را به طور واقعی و در میدان عمل نشان دهد و دشمنان واقعی را تجربه کرد. در این رزمایش مشترک مردم‌یاری محوریت داشت و در درجه اعلای مردمیاری صورت گرفت. رزمایش مشترک محمدرسول الله موجب امید و شادمانی ملت عزیزمان شد و این اطمینان را در مردم ایجاد کرد که ارتش جمهوری اسلامی در بالا‌ترین سطح آمادگی دفاع از کشور و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را دارد.

امیر موسوی همچنین از اینکه رزمایش مورد توجه مقام معظم رهبری٬ فرماندهی کل قوا قرار گرفت و همچنین از طرف مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جریان رزمایش حضور پیدا کرد اظهار تقدیر و تشکر نمود.

نقوی حسینی در ادامه گفت: پس از توضیحات امیر موسوی، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی گزارشی از نقش نیروی زمینی در رزمایش محمد رسول الله ارائه کرد. نیروی زمینی در این رزمایش وسعتی حدود دویست و پنجاه هزار کیلومتر مربع عملیات کرد. در این رزمایش، نیروی زمینی آخرین دستاوردهای خود را آزمایش کرد. انواع موشک‌ها، سلاح‌های تیراندازی، پهپادهای انتحاری، رادارهای خودروهای زرهی نیروی زمینی در این رزمایش آزمون موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتند.

در ادامه جلسه امیر سیاری گزارشی از ایفای نقش اثرگذار نیروی دریایی از رزمایش محمدرسول الله ارائه کرد. امیر سیاری گفت هدف از عملیات گسترده نیروی دریایی این بود که نیروی دریایی جمهوری اسلامی قادر به تامین امنیت کامل منطقه را دارد و نیازمند حضور نیروهای بیگانه نیست. وی با اشاره به پرتاب موشک‌ها، اژدرهای ضد زیرسطحی، به کارگیری شناورها و نیروهای بومی، فعال‌سازی زیر دریایی‌ها، ارتباط با زیردریایی‌ها از جمله موفقیت‌های نیروی دریایی در رزمایش محمد رسول‌الله بود. سیاری گفت در این رزمایش ارتباط بین مردم و ارتش در حد اعلایی رخ داد. خلاقیت‌ها و ابتکارات نیروهای ارتش در این رزمایش عملیاتی شد و قدرت دریایی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و اثرات بازدارندگی بین‌المللی مهمی را در پی داشت چون ما توانستیم توانمندی‌ امنیت‌سازی خود را در آب‌های آزاد به نمایش گذاریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این جلسه نمایندگان و اعضای سایر کمیسیون‌ها نیز اغلب حضور داشتند، گفته شد که دزدی دریایی به عنوان یکی از تهدیدات دریایی در حال حاضر از حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی به ستوه آمده و دیگر به خود اجازه نخواهند داد که شاهرگ‌های ترانزیت جمهوری اسلامی را تهدید کند. امیر سیاری در کمیسیون درخواست کرد که نهایت کمک و مساعدت اعتباری و بودجه‌ای در جهت بهسازی، بازسازی و به روز رسانی امکانات نیروی دریایی و اجرایی شدن طرح ولایت در این نیرو صورت پذیرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان موفقیت بزرگ ارتش جمهوری اسلامی در اجرای رزمایش مشترک محمدرسول الله را به مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا، ملت بزرگ ایران و ارتش جمهوری اسلامی تبریک گفت و از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و کلیه نیروهای فعال و موثر در رزمایش تقدیر و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز