خبرگزاری کار ایران

افتتاح نمایشگاه الخاص در آرت سنتر با سخنرانی پرویز کلانتری

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۵۷

نمایشگاه هانیبال الخاص و آرت سنتر دزاشیب با سخنرانی پرویز کلانتری ساعت ۱۶ جمعه ۱۸ مهرماه افتتاح می‌شود.

افتتاحیه آرت سن‌تر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران همزمان با پنجمین سال فعالیت آرت سن‌تر شریعتی(خانه هنر تهران) با گشایش نمایشگاه هانیبال الخاص از پیشگامان هنر مدرن ایران با حضور هنرمندان، مسوولان هنری برگزار می‌شود و در این مراسم پرویز کلانتری؛ هنرمند نقاش و اکبر عالمی؛ منتقد و عکاس سخنرانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشگاه ۶۰ اثر از دوره‌های مختلف فعالیت هنری هانیبال الخاص از جمله مجموعه «شعرا» ی الخاص که بخشی از آن ناتمام است به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه مندان تا ۲۷ آبان ماه می‌توانند از این نمایشگاه درآرت سن‌تر دزاشیب در باغ انجمن خوشنویسان ایران دیدن کنند.

نمایشگاه آثار هانیبال الخاص به عنوان نخستین برنامه آرت سن‌تر دزاشیب جمعه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و علاقه مندان تا ۲۷ آبان ماه می‌توانند از آثار الخاص را در این مجموعه به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران دیدن کنند.

هانیبال الخاص نقاش، مدرس هنری، مترجم و نویسنده و از پیشگامان هنر مدرن ایران سال ۱۳۰۹ در کرمانشاه متولد شد و در ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ در کالیفرنیای آمریکا دار فانی را وداع گفت. الخاص یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش هنر در ایران است و بسیاری از استادان هنر و نقاشان شاگرد او بوده‌اند. هانیبال الخاص با ادبیات بومی و فرهنگ ایرانی بسیار آشنا بود و آثارش مملو از بهره‌های ادبی ایران بود و همگامی هنر و ادبیات و شعر در بسیاری از آثارش مشهود است.

هانیبال الخاص بیش از ۱۰۰ نمایشگاه اختصاصی وبیش از ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا واسترالیا برپا داشته است. الخاص مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه مانتیلسو آمریکا و دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گالری گیل گمش بود. تالیف چند کتاب آموزشی هنر و طراحی جلد ده‌ها کتاب نیز از جمله آثار الخاص است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز