خبرگزاری کار ایران

بررسی «چرایی و چیستی نقد» در سرای اهل قلم

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۲۶

«چرایی و چیستی نقد» عنوان ششمین نشست از سلسله نشست‌های خانه نقد کتاب است. این نشست با حضور مریم مشرّف در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

ششمین نشست از سلسله نشست‌های خانه نقد کتاب به «چرایی و چیستی نقد» اختصاص دارد. این نشست با حضور دکتر مریم مشرّف چهارشنبه(۲ مهرماه) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ مریم مشرّف(الملک) در تهران متولد شد و در خانواده‌ای ادیب پرورش یافت. وی از کودکی با زبان انگلیسی و عربی آشنا شد و پس از آن به فراگیری زبان آلمانی اهتمام ورزید. دبستان و راهنمایی را در مرکز استعدادهای درخشان گذراند. وی پس از دریافت مدرک کارشناسی زبان آلمانی، تحصیلاتش را تا مقطع دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد. او هم اکنون عضو هیات علمی و دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو انجمن ترویج زبان فارسی است.

مریم مشرّف به حوزه‌های مختلف فرهنگی و ادبی به‌ویژه نقد ادبی، شعر و مطالعات عرفانی علاقه‌مند است و در این حوزه آثار فراوانی دارد.

وی سال ۱۳۸۰ جایزه بهترین پژوهش فرهنگی سال را برای کتاب نشانه‌شناسی تفسیر عرفانی گرفت. سال ۱۳۸۳ به دلیل ترجمه کتاب «بهاء ولد؛ زندگی و عرفان او» در جایزه کتاب سال مورد تشویق قرار گرفت. کتاب «میراثمولوی» وی نیز برگزیده جایزه فصل پاییز ۱۳۸۶ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز