خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

برشکاری زیر آب اخذ انشعاب آب از لوله 1200 میلیمتری فولادی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۹

با اجرای عملیات اخذ انشعاب به روش «برشکاری زیر آب» از قطع حداقل ۳۲ ساعته آب شرب و در تنگنا قرار گرفتن جمعیتی در حدود ۴۲۰ هزار نفر از شهروندان منطقه جلوگیری به عمل آمد.

ایلنا- رشت: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، گفت: برای اولین بار در گیلان شرکت سهامی آب منطقه‌ای در پی اتمام عملیات اجرایی احداث مخازن زمینی ۱۵ هزار و هوایی ۱۵۰۰ مترمکعبی روستای شکاکم لاهیجان به روش «برشکاری زیر آب» یعنی بهره گیری از متخصیصن مسلط به غواصی که تجربه عملیات جوشکاری و برشکاری در زیر دریا را دارا هستند، اخذ انشعاب آب از لوله ۱۲۰۰ میلیمتری فولادی خط آبرسانی به شهرهای شرق نزدیک شامل آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان و لنگرود انجام شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیف الله آقا بیگی  با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار کرد: با این روش ابتدا لوله انشعاب پس از نصب فلنج، در سطح خارجی لوله اصلی انتقال آب، جوشکاری و متعاقباً سایر اتصالات و شیر پروانه‌ای نصب شد.

وی ادامه داد: پس از تست غیر مخربِ جوش و اطمینان از صحت جوشکاری هماهنگی‌های لازم جهت به حداقل رساندن فشار جریان آب پس از باز کردن کامل شیر پروانه‌ای منصوبه و عبور غواص از آن، عملیات بُرشکاری لوله اصلیِ خط انتقال صورت گرفت.

به گفته این مسئول، با اجرای عملیات اخذ انشعاب به روش «برشکاری زیر آب» از قطع حداقل ۳۲ ساعته آب شرب و در تنگنا قرار گرفتن جمعیتی در حدود ۴۲۰ هزار نفر از شهروندان منطقه جلوگیری به عمل آمد.

آقا بیگی اذعان داشت: استفاده از روش‌های متداول برای انجام عملیات انشعاب گیری، مستلزم صرف زمان حداقل ۳ ماهه و هزینه‌ای معادل ۴ میلیارد ریال است.

وی متذکر شد: با اجرای موفقیت آمیز عملیات به روش «برشکاری زیر آب» با هزینه‌ای کمتر از ۱۸۰ میلیون ریال طی ۳ ساعت شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در راستای ارائه خدمتی بی‌منت به شهروندان گیلانی توانست در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بار دیگر واژه «ما می‌توانیم» را معنا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز