خبرگزاری کار ایران

با پیش‌شرط دریافت تسهیلات بانکی؛

تحویل ۷۸ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار تا پایان ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۵۹۹

سیاست‌های انقباضی را برای بنیاد مسکن در پیش گرفته‌ و امسال را سال صرفه‌جویی و قناعت تعریف کرده‌ایم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: در صورتی که دریافت تسهیلات بانکی مانند روال سابق ادامه داشته باشد ۷۸ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار تا پایان سال ۹۳ تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن در مراسمی که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد از اجرای سیاست‌های بنیاد در جهت اقتصاد مقاومتی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است سال پیش رو بسیار حساس است و بنیاد مسکن با توجه به اینکه در تولید مسکن مشارکت دارد جزو سازمان‌هایی هستیم که مدنظر مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد ما باید خود را با این سیاست‌ها تطبیق دهیم و همین منظور در داخل بنیاد مسکن کمیته‌ای را در این راستا تشکیل داده‌ایم.

تابش در خصوص سیاست‌های پیش‌روی بنیاد مسکن گفت: سیاست‌های انقباضی را برای بنیاد مسکن در پیش گرفته‌ایم و امسال را سال صرفه‌جویی و قناعت تعریف کرده‌و این شیوه را مبنای کار قرار خواهیم داد.

رییس بنیاد مسکن ادامه داد: بنیاد مسکن در بخش نیروی انسانی دارای مشکلاتی است و به هیچ عنوان حتی یک نفر جذب نیرو در سال جدید نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دو سال است میزان وام روستایی افزایش پیدا نکرده است افزود: پیشنهاد افزایش این وام را تا میزان ۱۸ میلیون تومان داده‌ایم که توسط جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شده است همچنین پیگیری‌ها از جانب ما انجام می‌شود اما به نتیجه رسیدن آن بستگی به سیستم بانکی دارد که با افزایش این وام موافقت کند.

تابش درخصوص فعالیت در حوزه مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار گفت: ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر با بانک عقد قرارداد شده‌اند که ۲۶۰ هزار واحد از این تعداد تحویل داده است همچنین ما بقی آن پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارند.

رییس بنیاد مسکن تصریح کرد: در صورتی‌که دریافت تسهیلات بانکی مانند روال سابق در اختیار ما قرار گیرد تا پایان سال ۹۳ می‌توانیم این واحدها را به پایان برسانیم.

وی اعتبار لازم برای ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار را ۷ هزارو ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان از بانک دریافت شده و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که امیدوار هستیم هرچه سریعتر پرداخت شود.

تابش تعداد واحدهای مسکونی به پایان رسیده در سال ۹۲ را حدود ۴ هزار واحد دانست و ادامه داد: ۱۵ هزار واحد نیمه تمام باقی مانده است که تا پایان امسال در نظر داریم ۸۵۰۰ واحد را به پایان برسانیم.

وی درخصوص نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت: باتوجه به برنامه‌ای که داریم هرساله روی۲۰۰ هزار واحد نوسازی انجام می‌گیرد تا در یک دوره ۱۰ ساله دو میلیون واحد بازسازی شوند و درحال حاضر روی یک میلیون و ۴۰۰ واحد نوسازی انجام شده است و ۴۰۰ هزار واحد نیمه تمام است.

وی ادامه داد: روستاهایی که آسیب پذیریشان جدی‌تر است شناسایی شده‌اند که درسال ۹۳ به طور جدی روی مقاوم‌سازی آن‌ها کار خواهد شد.

تابش با اشاره به تعداد واحدهای روستایی که در طول سال‌های ۸۴ تا ۹۲ عملیات بهسازی و بازسازی روی آن‌ها صورت گرفته است؛ گفت: از کل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد روستایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به‌سازی و بازسازی شده‌اند و اعتباری که برای آن‌ها جذب کرده‌ایم ۱۲ هزارو ۳۴ میلیارد تومان بوده است.

وی عمده فعالیت‌های بنیاد را در زمینه عمران روستایی طراحی و اجرای طرح‌های هادی روستایی دانست و ادامه داد: تعداد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار ۳۸ هزارو ۱۳۱ عدد با جمعیت ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر است که تاکنون برای ۳۰ هزار و ۹۴۰ روستا طرح هادی تهیه شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: تعداد روستاهایی که در آنها طرح هادی اجرا شده است ۱۳ هزار و ۴۴۳روستا یعنی چیزی در حدود ۳۵ درصد روستاهای کشور است.

تابش رو‌ش‌های تامین اعتبار برای طرح‌های هادی را از دو طریق استانی و ملی بیان کرد و ادامه داد: در سال ۹۲ جمع اعتبارات مصوب ۶۷۶ میلیارد تومان بوده است که تنها ۳۸ درصد آن و چیزی در حدود ۲۵۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: مجموعا در سراسر کشور حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولت در روستاها خرج شده است.

تابش در خصوص بودجه بسته شده در سال ۹۳ گفت: این رقم با۵.۲ برابر به ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز