خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه ۵ تا ۱۰ هزار نانو داروی ضد سرطان سینادوکسوزوم در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۴۵

این نانو دارو یک ترکیب ضد سرطان است که تاکنون در انحصار کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و به ترتیب با نام تجاری «کالیکس» و «داکسل» توزیع شده است.

ایلنا: رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولید سالانه ۵ تا ۱۰ هزار نانو داروی ضد سرطان سینادوکسوزوم در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود رضا جعفری با اشاره به اینکه نانو داروی ضد سرطان با نام تجاری سینادوکسوزوم نخستین بار در خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شد و در حال حاضر پس از طی مراحل بالینی به تولید انبوه رسیده است اظهار داشت: این دارو با توجه به نیاز کشور تولید می‌شود و کشورمان در این زمینه به خودکفایی رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و طراح و مبتکر نانو داروی ضد سرطان خاطر نشان کرد: در حال حاضر این نانو دارو در چند داروخانه بیمارستانی از جمله امید مشهد و مسیح دانشوری تهران در حال توزیع است.

وی در ادامه افزود: این نانو دارو یک ترکیب ضد سرطان است که تاکنون در انحصار کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و به ترتیب با نام تجاری «کالیکس» و «داکسل» توزیع شده است.

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نانو داروی «سینادوکسوزوم» برای درمان سرطان‌های تخمدان، سینه و مولتیپل می‌لوما (سرطان خون) کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: فرم غیر نانوی این بیماری باعث سمیت قلبی و کبدی می‌شود و ریزش مو و کاهش سیستم ایمنی در بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند را بدنبال دارد.

وی در پایان گفت: با راه اندازی خط تولید این دارو در کشور، نیازی به واردات این دارو از خارج نیست و از سوی دیگر بیماران می‌توانند سینادوکسوزوم را با یک سوم قیمت خارجی تهیه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز