خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در گفتگو با ایلنا:

شهرک های صنعتی گلوگاهی جهت ترمیم اقتصاد آسیب دیده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۷۹

هدف این است که بتوانیم اقتصاد آسیب دیده را ترمیم و رونق ببخشیم همچنین با سیر صعودی رشد اقتصادی بتوانیم به اهداف سند چشم انداز نزدیک شویم.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: کارگزاران و کارشناسان اقتصادی، شهرک های صنعتی را به عنوان جامعه نمونه مورد مطالعه قرار دهند و سپس مشکلات و موانع موجود در اقتصاد شناسایی شود.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به راه اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصاد اظهار داشت: قرار بر این است که کارگزاران و کارشناسان اقتصادی، شهرک های صنعتی را به عنوان جامعه نمونه مورد مطالعه قرار دهند و سپس مشکلات و موانع موجود در اقتصاد شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این متد اقتصاد مقاومتی را به ۷ خوان تقسیم کرده ایم افزود: در صورت مدیریت صحیح، خروجی در مرحله آخر اقتصاد مقاومتی خواهد بود که پیش شرط رسیدن به نتیجهٔ دلخواه طی‌ کردن تک تک مراحل است.

نکو اولین خوان را مهمترین و مشکل‌ترین مرحله دانست و ادامه داد: بررسی کارشناسی مشکلات صنعت و تولید و نحوه جذب سرمایه گذار در تولید و صنعت همچنین شناسایی مفاسد اقتصادی، نحوه برخورد با آنها و دور کردنشان از صحنه اقتصاد در خوان ابتدایی شرط ورود به خوان بعدی به شمار می رود.

وی در خصوص ورود به خوان بعدی گفت: در این مراحل مشکلات خوان اول وجود نخواهد داشت و برنامه ها براساس برنامه ریزی‌های علمی‌ و منطقی‌ پیش خواهد رفت که محصول نهایی‌ می تواند به عنوان الگویی برای کشورهای در حال توسعه به شمار رود.

این عضو کمیسیون اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: هدف این است که بتوانیم اقتصاد آسیب دیده را ترمیم و رونق ببخشیم همچنین با سیر صعودی رشد اقتصادی بتوانیم به اهداف سند چشم انداز نزدیک شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز