خبرگزاری کار ایران

دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان در گفتگو با ایلنا:

هفت طرح فولادی اقتصادی نیست و به سرانجام نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۱۶

با عوارض ۳۵ درصدی کنستانتره و عوارض ۵۵ درصدی گندله تمایلی برای سرمایه گذاری در این صنایع وجود ندارد که در نتیجه هم اکنون با کمبود گندله و کنستانتره مواجه هستیم.

دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان گفت: هفت طرح فولادی اقتصادی نیست و به سرانجام نمی‌رسد.
کامران وکیل، دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هفت طرح فولادی اقنصادی نیست اظهار داشت: بر اساس اعلام کره جنوبی زیر ۱۵ میلیون تن ظرفیت تولید در کارخانجات فولاد جنبه اقتصادی ندارد این در حالی است که طرح‌های در حال تکمیل فولاد کشور ما دارای ظرفیت‌های ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تنی هستند و در مکان‌هایی بنا شده‌اند که انرژی لازم(برق، آب، گاز) نیروی انسانی کافی ندارد و حمل و نقل و ترانزیت در این مکان‌ها با مشکل همراه است.
وی افزود: در صورتی که طرح فولاد شادگان در اهواز که آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شده تکمیل شود این شهر دیگر قابل سکونت نخواهد بود.
کامران با تاکید بر اینکه بهتر است دولت هر چه زود‌تر این طرح‌ها را‌‌ رها کند گفت: همسایگان ما هر ماهه ۴ میلیارد دلار از منابع مشترک نفتی را برداشت می‌کنند و بهتر است به جای اینکه در طرح‌های فولادی به اشتباه سرمایه‌ها مصرف شود بتوان سهم خود از این منابع مشترک را بدست آورد.
دﺑﯿﺮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻌﺪﻧﯽ اﯾﺮان تصریح کرد: بر اساس چشم انداز افق ۱۴۰۴ ایران باید ۵۵ میلیون تن فولاد تولید کند که نیازمند ۱۱۰ میلیون تن سنگ آهن است در صورتی که ممکن است نصف آن محقق شود یعنی برای ۲۵ میلیون تن فولاد ۵۵ میلیون تن سنگ آهن نیاز است این در حالی است که برای تولید ۲۵ میلیون تن فولاد ما به مقدار لازم تولید سنگ آهن نخواهیم داشت.
وی در خاتمه با اشاره به وضع عوارض ۳۵ درصدی کنستانتره و عوارض ۵۵ درصدی گندله گفت: هیچ سرمایه گذاری با این نوع عوارض تمایلیبرای سرمایه گذاری در این صنایع وجود ندارد که در نتیجه هم اکنون با کمبود گندله و کنستانتره مواجه هستیم. همچنین بحثافزایش ۵ برابری حقوق دولتی که یکباره از ۲ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسید نیز از دیگر مشکلات معدنکاران است که به نوعی همه آن‌ها را بدهکار کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز