خبرگزاری کار ایران

باحضور وزیر نیرو؛

وعده رییس جمهوری برای تامین آب شرب اهواز عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۷

برای اجرای این طرح یک تلمبه خانه با ظرفیت ۱۰ مترمکعب بر ثانیه و یک مخزن ۴۲ هزار مترمکعبی به همراه یک خط انتقال برق به طول ۲۰ کیلومتر به ظرفیت ۱۳۲ کیلو ولت احداثشده است.

وعده رییس جمهوری به مردم اهواز برای تامین آب شرب این شهر عصر روز گذشته با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عملیاتی شد.
به گزارش ایلنا، برای اجرای این طرح یک تلمبه خانه با ظرفیت ۱۰ مترمکعب بر ثانیه و یک مخزن ۴۲ هزار مترمکعب از نوع فلزی و یک خط انتقال برق به طول ۲۰ کیلومتر به ظرفیت ۱۳۲ کیلوولت و پست ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت برای انتقال آب از کانال پای پل در منطقه ام الدبس تا تصفیه خانه کیان آباد اهواز احداثشده است.
وزیر نیرو هزینه اجرای این طرح را هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای انتقال آب کرخه به شهر اهواز، ۱۸۲ کیلومتر لوله گذاری و کانال کشی شده است.
مهنتدس " حمید چیت چیان " تصریح کرد: طرح انتقال کامل آب به شهر اهواز در اولویت نخست مرحله دوم آبرسانی غدیر به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در اولویت دوم طرح آبرسانی غدیر، آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان و شادگان انجام می شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه آب هم اکنون وارد لوله ها شده است، اما برای اطمینان از بهداشتی بودن آب و به علت شست و شوی کامل لوله ها، آب داخل شبکه نمی شود، خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده مردم مناطق زیرپوشش تصفیه خانه کیان آباد اهواز می توانند از این آب استفاده کنند.
" عبدالصمد رئیسی " سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: پس از آب‌اندازی در مدار آبرسانی اهواز، آزمایش های لازم روی پمپ‌ها و موتورها به منظور اطمینان از پایداری صورت خواهد گرفت و پس از آن آبرسانی از رودخانه کارون قطع و آبرسانی ازطریق طرح غدیر انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: آبرسانی به اهواز از تلمبه‌خانه ام‌الدبس در حدود ۳.۵ مترمکعب در ثانیه وارد تصفیه‌خانه کیان‌آباد اهواز انجام خواهد شد.
رئیسی تصریح‌کرد: در فاز نخست، ۶۵ تا ۷۰ درصد از جمعیت مناطق شمال و غرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر بهره‌مند می‌شوند.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز