خبرگزاری کار ایران

پیش بینی ها از سقف تولید نفت اوپک

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۰۱

افزایش تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک مانند شیل اویل(نفت رسی) آمریکا و احیای صادرات نفت ایران و لیبی می تواند در صورت ادامه سطح تولید کنونی اوپک به کاهش قیمت های نفت در سال ٢٠١۴ منجر شود.

وزیران نفت هشت کشور عضو اوپک پیش از شروع نشست پشت درهای بسته این سازمان از احتمال تثبیت سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای اعضای این سازمان خبر دادند.

به گزارش ایلنا، وزیران نفت حداقل هشت کشور عضو اوپک پیش بینی می کنند که این سازمان در نشست امروز(١٣ آذر) سقف تولید خود را بدون تغییر ثابت نگه دارد، ضمن آن که علی النعیمی، وزیر نفت عربستان نیز اعلام کرد بازار نفت در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

سهیل محمد المزروعی، وزیر نفت امارات نیز پیش از شروع نشست پشت درهای بسته اوپک گفت: سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای ١٢ عضو اوپک با تقاضای بازار هماهنگ است و به نظر می رسد که این رقم در سال ٢٠١۴ زیاد تغییری نکند.

وزیران نفت قطر، آنگولا، اکوادور، ونزوئلا، عراق، الجزایر و نیجریه نیز پیش بینی می کنند که سقف تولید اوپک تثبیت شود.

پیش بینی های وزیران نفت کشورهای عضو اوپک و معامله گران درباره تثبیت سقف تولید این سازمان در حالی اتفاق می افتد که برخی تحلیلگران می گویند افزایش تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک مانند شیل اویل(نفت رسی) آمریکا و احیای صادرات نفت ایران و لیبی می تواند در صورت ادامه سطح تولید کنونی اوپک به کاهش قیمت های نفت در سال ٢٠١۴ منجر شود.

اعضای اوپک در نشست ١۶۴ این سازمان درباره دو محور اصلی تعیین سیاست تولید و انتخاب دبیر کل جدید این سازمان به بحثو گفت و گو می پردازند.

نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک امروز ساعت ١۴: ٣٠ به وقت تهران در مقر دائمی اوپک در وین اتریش آغاز به کار کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز