خبرگزاری کار ایران

حاصل ثبت وقایع در پروژه‌ها، یک مخزن تجربه غنی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۹۷

پروژه‌ها مثل جزیره‌های منفک از هم عمل می‌کنند که هر کدام تجربه‌ای در خود دارند که دیگری ندارد. با ثبت وقایع می‌توان به یک مخزن تجربه و سرمایه ملی در آخر رسید که متاسفانه در کشور توجهی به این نکته نمی‌شود.

ایلنا: مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش ثبت وقایع از شروع پروژه‌ها را؛ اصلی اساسی برای جمع آوری تجربه دانست که متاسفانه نادیده انگاشته می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول خمینی(مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش) در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ۷ طرح افتتاح شده از طرح‌های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، با انتقاد از عدم ثبت وقایع در زمان شروع پروژ‌ه‌ها اظهار داشت: مدیر اجرای هر پروژه پس از اتمام هر پروژه کوهی از تجربه همراه خود دارد که یک سرمایه ملی محسوب می‌شود که می‌تواند به مدیران پروژه‌های آتی کمک کند اما متاسفانه به دلیل کم توجهی و سهل‌انگاری؛ این اتفاق در کشور نمی‌افتد.
وی؛ میزان پروژه‌های انجام شده در سال گذشته را ۹۶۱ پروژه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶۲ درصد مدیران روش علمی برای ثبت داشتند که تنها ۱۲ درصد این کار را انجام دادند و ۳۸ درصد هیچ روشی برای ثبت نداشنتد.
خمینی این اتفاق را یک فاجعه دانست و افزود: بی‌برو برگرد کشوری که می‌خواهد به توان بالایی در انجام طرح‌ها دست یابد باید این موضوع را مدنظر قرار دهد در غیر این صورت به دلیل عدم به اشتراک گذاشتن تجارب، مجریان طرح‌ها اشتباهات گذشته را چندباره تکرار خواهند کرد.
مشاورفرهنگی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش تصریح کرد: پروژه‌ها مثل جزیره‌های منفک از هم عمل می‌کنند که هر کدام تجربه‌ای در خود دارند که دیگری ندارد اما با ثبت وقایع می‌توان به یک مخزن تجربه و سرمایه ملی در آخر رسید.
وی به تشریح دلایل این اتفاق پرداخت واذعان کرد: مدیران به بهانه اینکه فشار اتمام کار رویشان زیاد است یا وقت کافی برای این کار ندارند یا افرادی که باید این کار را انجام دهند را ندارند، از جمع آوری این مخزن تجربه سرباز می‌زنند.
خمینی با تاکید بر اینکه باید این مهارت به مجریان طرح‌ها آموزش داده شود، افزود: انجام این کار ملزوماتی دارد که باید مدنظر قرار گیرد، باید از ابتدای پروژه این کار انجام شود و نبابد سانسوری در ثبت صورت گیرد.
مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش در پایان از طرف علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش از تمامی دست اندرکاران پروژه‌ها در شرایط تحریم تشکر کرد و گفت: در این آزمون بزرگ شاهد تحولی شگرف در حماسه اقتصادی خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز