خبرگزاری کار ایران

عمران الزغبی:

القاعده، النصره و ارتش آزاد طرف گفت‌و‌گو در ژنو ۲ نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۶

غیرمنطقی است که با گروه‌های تروریستی تندرو مانند گروه به اصطلاح ارتش آزاد و جبهه النصره گفت‌و‌گو شود؛ گفت‌و‌گو میان سیاستمداران انجام می‌شود، نه میان دولت و تروریست‌ها.

«عمران الزغبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد که گروه القاعده یا جبهه النصره یا ارتش آزاد و دیگر گروه‌های تروریستی طرف گفت‌و‌گو در کنفرانس ژنو ۲ برای حل بحران سوریه نیستند.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، الزغبی گفت که دمشق صاحب ایده اصلی برای گفت‌و‌گوی سوری - سوری بوده و آمادگی خود را برای رفتن به ژنو ۲ بدون هیچ‌گونه پیش شرطی اعلام کرده است.
وی افزود که کسانی که وابسته به گروه‌های القاعده یا جبهه النصره یا کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، هستند طرف گفت‌و‌گو در کنفرانس بین المللی ژنو ۲ نخواهند بود.
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد که غیرمنطقی است که با گروه‌های تروریستی تندرو مانند گروه به اصطلاح ارتش آزاد و جبهه النصره گفت‌و‌گو شود؛ گفت‌و‌گو میان سیاستمداران انجام می‌شود، نه میان دولت و تروریست‌ها.
وی تصریح کرد که دولت سوریه با سوری‌هایی گفت‌و‌گو می‌کند که دست‌های آن‌ها به خون مردم سوریه آلوده نشده است و خواستار تجاوز به سوریه یا دخالت نظامی یا سیاسی در امور داخلی سوریه نشده‌اند.
الزغبی در ادامه گفت که دولت سوریه به معاهده ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی به تعهداتش در قبال قطعنامه بین‌المللی ۲۱۱۸ شورای امنیت در مورد از بین بردن سلاح‌های شیمیایی این کشور، پایبند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز