خبرگزاری کار ایران

نماینده لنگرود:

تصمیمات آنی دولت حوادث سنگینی به بار می‎آورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۵

عدم پای بندی به قانون، تصمیم گیری‌های آنی و عدم پای بندی به برنامه توسعه کشور، سند چشم انداز، بودجه سالیانه موجب آشفتگی وضعیت اقتصادی ایران شده است.

ایلنا - لنگرود: نماینده مردم لنگرود در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: تصمیم گیری‌های آنی و بدون مشورت دولت حادثه بسیار سنگینی را به کشور تحمیل می‌کند و هم اکنون موجب نا‌بسامانی وضعیت اقتصادی کشور شده است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در لنگرود با انتقاد شدید از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، اظهار داشت: همه باید پای بند قانون باشند و آن را درست اجرا کنند.

وی خاطر نشان کرد: عدم پای بندی به قانون، تصمیم گیری‌های آنی و عدم پای بندی به برنامه توسعه کشور، سند چشم انداز، بودجه سالیانه و قوانین مادری که وضعیت اقتصادی کشور را مشخص می‌کند، موجب آشفتگی وضعیت اقتصادی ایران شده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به درستی اجرا نشده است، متذکر شد: طبق این قانون ۵۰ درصد این پول باید به مردم و مابقی به بخش‌های تولید، حمل و نقل و غیره اعطا می‌شد، در صورتی که ۱۰۰ درصد پول به مردم داده شد و نقدینگی افزایش یافت.

بائوج لاهوتی با ابراز ناخرسندی شدید از اینکه وضعیت نقدینگی جامعه در طی چندین سال گذشته به شدت افزایش یافته است، ابراز داشت: در کجا وضعیت نقدینگی جامعه را به سمت تولید هدایت کردیم؟

وی معتقد است تاکنون قوانین بسیار خوبی از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها توسط مجلس به تصویب رسیده ولی عدم پای بندی به قانون موجب بی‌ثباتی وضعیت اقتصادی کشور شده و اگردولت پول آن به تولیدکنندگان پرداخت می‌کرد امروز وضعیت تولیدکنندگان این گونه نامناسب نبود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، بیان داشت: مدت هاست ۵۰ درصد ظرفیت بخش تولید کشور خالی است که تحریم ومسائل دیگر در بروز آن بی‌تاثیر نیستند، اما تحریم از ابتدای انقلاب وجود داشته و در حال حاضر فقط هوشمند‌تر شده و نباید همه چیز را به گردن تحریم گذاشت.

بائوج لاهوتی، اظهار کرد: من اعتقاد دارم باید پای بند قانون بود و اگر احساس شود در جایی قانون مشکل دارد باید به موقع اصلاح شود، نه اینکه خودمان تصمیم آنی بگیریم.

وی با اشاره دوباره به اینکه مدت هاست از ۵۰ درصد ظرفیت تولید کشور استفاده نمی‌شود و تولیدکنندگان با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: فعالین اقتصادی هم اکنون نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند یا تسهیلاتی که اخذ کرده‌اند را بازپرداخت کنند و کالای آنان بر اثر واردات اجناس مشابه و ارزان‌تر خریدار ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در دوره‌های هشتم و نهم مجلس، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون تولیدکنندگان وام ۲۰ درصد و یا بیشتر دریافت می‌کنند در حالی که اگر آنان ۵۰ درصد سود تضمین شده نداشته باشند قادر به تولید نیستند.

بائوج لاهوتی، تاکید کرد: نباید اجازه داد منابع و سرمایه‌های سرگردان جامعه به سمت دلالی و خرید ارز، طلا، سکه هدایت شود و به جای اینکه مشکلی از کشور حل شود نا‌به سامانی به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: این پول و منابع سرگردان باید در بخش تولید کشور سرمایه گذاری شود و هنر دولت باید این باشد که از سرمایه‌های سرگردان جامعه جهت رفع نیاز تولید استفاده کند.

نماینده مردم لنگرود در دوره‌های هشتم و نهم مجلس، اذعان کرد: دولت و مجلس و بیشتر مسئولین کشور به جای اینکه تقصیر‌ها را به گردن یک دیگر بیندازند و از هم انتقاد کنند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند باید بدانند این مردم هستندکه در میان آسیب می‌بینند. آن‌ها باید هم فکری کنند و اگر در جایی قانون مشکل ایجاد کرده و حرف دولت درست است مجلس به رفع و حل آن کمک کند.

به گفته بائوج لاهوتی ولی اگر در جایی دولت اشتباه می‌کند باید در روش خود تجدید نظر کند، چون تصمیم گیری‌های آنی و بدون مشورت دولت حوادث بسیار سنگینی برای کشور به بار می‌آورد و اکنونهم موجبات نا‌به سامانی وضعیت اقتصادی کشور شده است.

وی در پایان، تصریح کرد: دولت و مجلس باید در حل مشکلات اقتصادی مردم به کلام مشترک برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز