خبرگزاری کار ایران

فیروز فاضلی خبرداد:

فعالیت 702 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۵۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت 702 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در استان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عضو کارگروه مذکور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان متذکر شد: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بسته و منفعل نیست، بلکه اقتصادی است که بتواند با جاری کردن فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تمام مؤلفه‌های تولید، مصرف، سرمایه‌گذاری، مدیریت و... عملکردی قوی داشته باشد و در عین حال اقتصادی پویا و مستقل بسازد تا این اقتصاد پشتوانه نظام سیاسی و موتور محرکه سرمایه‌های اجتماعی باشد.

فاضلی با اشاره به اینکه سه رکن فرهنگ، اقتصاد و سیاست می‌تواند زیربنای یک نظام پیشرو و متعالی را بسازد، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما هفت وظیفه را مشخص کرده است.

وی از تهیه برش استانی اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: اهداف وزارتخانه مذکور را به 28 مورد تقسیم کردیم تا بتوانیم مسائل را مطابق آن در استان پیگیری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تعداد 392 کتاب در سال 92 در گیلان منتشر شده است، خاطرنشان کرد: سال 93 تعداد 569 کتاب در استان منتشر شده و این تعداد در سال گذشته به 670 کتاب رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت 75 چاپخانه در سال 92 در استان، اظهار کرد: سال 93 تعداد چاپخانه‌های استان به 78 چاپخانه افزایش پیدا کرد و اکنون 79 چاپخانه در گیلان داریم.

وی با بیان اینکه تعداد موسسه‌های فرهنگی هنری چندمنظوره گیلان در سال 93 به 35 موسسه افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: سال 93 تعداد موسسه‌های فرهنگی هنری تک‌منظوره استان به 17 موسسه رسیده است.

فاضلی به افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اشاره کرد و گفت: سال 92 تعداد 374 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان داشتیم و اکنون به 702 کانون افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تعداد نیروهای رسمی و پیمانی این اداره در سال 92 را 125 نفر اعلام کرد و یادآور شد: اکنون 143 نفر کارمند رسمی و پیمانی در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می‌کنند و با 14.4 درصد افزایش مواجه هستیم.

فاضلی، تعداد نیروهای قراردادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سال 92 را 99 نفر خواند و اظهار کرد: اکنون 82 نفر نیروی قراردادی داریم و با 17/8 درصد کاهش مواجه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به کاهش اعتبارات پروژه‌های ملی به غیر از تالار مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: اعتبارات پروژه‌های استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزایش پیدا کرده است اما با توجه به درصد بودجه‌ای که به ما اختصاص داده شده، در اعتبارات ملی صددرصد کاهش داشتیم، ضمن اینکه 4.2 درصد در اعتبارات استانی کاهش داریم.

فاضلی تعدادی از مجتمع‌های فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را بدون سند مالکیت دانست و افزود: با توجه به اینکه وظیفه داریم به سیاست دولت عمل کنیم، پیشنهاد واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی هنری را به تهران اعلام کردیم و منتظر موافقت مرکز هستیم.

وی افزود: هر کدام از مجتمع‌های فرهنگی هنری گیلان دارای معضل ویژه‌ای هستند و زمین تعدادی از این مجتمع‌ها هبه شده و اجازه واگذاری نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز