خبرگزاری کار ایران

محسن بیگلری:

اگر قرار است کارگران گرانی‌ها را تحمل کنند، مسئولان باید در خط مقدم باشند/ هرگز به زندگی با حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فکر کرده‌اید؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۲۹۳

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، گرانی و تورم موجود را ناشی از مدیریت دولت دانست و گفت: اگر قیمت کالاها بالا رفته به دلیل مدیریت ضعیف دولت است. انتظار داشتیم حداقل حقوق برای کارکنان دولت سه میلیون تومان باشد که نشد اما اکنون توقع داریم سه میلیون تومان برای حداقل کارگران تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن بیگلری با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه 98 برای افزایش حقوق کارکنان دولت 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد را تصویب کرد، گفت: به دلیل اینکه عامل اصلی گرانی و تورم، سوءمدیریت و ناتوانی‌ها در کنترل قیمت‌ها بوده است، انتظار داشتیم دولت نیز از این افزایش حقوق استقبال کند تا کارکنانش بتوانند سال آینده این گرانی را بیشتر تحمل کنند اما با کمال تاسف شاهد بودیم که رییس سازمان برنامه و بودجه صدها دلیل آورد تا جلوی این افزایش حقوق که زیاد هم قابل توجه نیست را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق کارکنان دولت در شورای نگهبان به تصویب رسید و نهایی شد، گفت: اکنون زمان افزایش دستمزد کارگران است و این افزایش ربطی به مجلس ندارد بلکه باید در قالب سه‌جانبه‌گرایی بین کارگر و کارفرما و دولت تصمیم‌گیری شود.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رییس‌جمهور اعلام کرده اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و مقام معظم رهبری فرماندهی در این جنگ را بر دوش رییس‌جمهور گذاشته‌اند، گفت: انتظار از یک فرمانده این است که در خط مقدم حرکت کند. اکنون نیز اگر قرار است مردم و کارگران مشکلات این گرانی را تحمل کنند، رییس‌جمهور، وزرا، مدیران کل و ... باید در خط مقدم باشند.

وی حقوق‌های نجومی را دلیل فاصله داشتن مسئولان از مردم دانست و گفت: هنگامی که برای حداقل دستمزد کارگران تصمیم می‌گیرید، این را هم درنظر داشته باشید که هرگز به زندگی کردن با حقوق یک ماهه کارگران فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید با یک میلیون و 200 هزار تومان در ماه چگونه یک کارگر باید خرج خودش و زن و فرزندش را هم بدهد؟

بیگلری با اعلام اینکه بسیاری از کارگران ماه‌هاست حقوق نمی‌گیرند یا حقوق آنان با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود، گفت: اینکه بگوییم کارگران همین حقوق ناچیز را سر موقع می‌گیرند، ادعای بیهوده‌ای است و همین امر باعث شده تا سفره کارگران خالی بماند و شرمندگی را به‌جای نان در سفره‌هایشان بگذارند.

وی خطاب به اعضای کارفرمایی و دولتی شورای عالی کار گفت: آیا تاکنون برایتان پیش آمده که چهار ماه حقوق نگرفته باشید و ناچار باشید صبح اول وقت سرکار حاضر شوید تا مبادا اخراج‌تان کنند؟

نماینده سقز و بانه با تاکید بر اینکه اعضای شورای عالی کار در معرض آزمون بزرگی قرار دارند، گفت: هر قدر که می‌خواهید در مورد افزایش دستمزد تصمیم بگیرید اما این را بدانید که اگر تصمیم شما باعث سفره‌های خالی کارگران شد، در این دنیا شرمنده کارگران خواهید بود و در آخرت نیز باید پاسخگوی تمام مشکلاتی باشید که در نتیجه این تصمیم شما گریبانگیر کارگران و خانواده‌هایشان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز