خبرگزاری کار ایران

نادر قاضی‌پور مطرح کرد؛

حداقل دستمزد باید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بشود/ دولت به کارگران بدهکار است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۵۴

نماینده ارومیه با تأکید بر اینکه کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، گفت: بر مبنای بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، برای زندگی در تهران حداقل باید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد برای یک خانواده چهارنفره وجود داشته باشد تا در نقطه سر به سر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور (نماینده حوزه انتخابیه ارومیه و نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) بر افزایش حقوق مناسب کارگران تاکید کرد و گفت: امروز بیشتر کارگران حداقل‌بگیر هستند و توان اداره زندگی خود را ندارند بنابراین، باید در تصمیم‌گیری سال جدید به اندازه‌ای حقوق آنان افزوده شود که بتوانند با گرانی و تورم فعلی، زندگی حداقلی را همچنان ادامه دهند.

قاضی‌پور با ابراز تاسف از حقوق‌های پایین کارگران، اظهار داشت: دولت در سال‌های گذشته به دلایل متعدد از جمله جنگ تحمیلی حقوق کارگران را افزایش نداد و کارگران نیز نجابت به خرج دادند و برای حفظ نظام و مقابله با دشمن از حق خود گذشتند اما اکنون که در شرایط مناسب‌تری قرار داریم، دولت و کارفرمایان باید جبران گذشته را بکنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و کارفرمایان ۶۷ درصد به دستمزد کارگران در طول سال‌های گذشته بدهکار هستند، خاطرنشان ساخت: این بدهی بر مبنای دستورالعملی است که دولت اعلام کرده و این واقعیت را پذیرفته است بنابراین تصور نشود که از روی احساسات حرف می‌زنیم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروزه شرایط زندگی از حالت عادی عبور کرده و به دلیل گرانی و تورم لجام گسیخته، در مرز بحران قرار داریم به همین دلیل افزایش دستمزدها باید واقعی‌تر باشد تا بتواند معیشت کارگران را تامین کند.

قاضی‌پور بر تامین معیشت کارگران تأکید کرد و گفت: نه تنها کارگران توان تامین هزینه‌های روزمره زندگی‌شان را ندارند بلکه به دلیل نداشتن مسکن و اجاره‌نشینی، ناچار هستند بخش عمده‌ای از حقوق خود را بابت کرایه مسکن بپردازند.

نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس با تأکید بر اینکه کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اشاره کرد: بر مبنای بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، برای زندگی در تهران حداقل باید چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد برای یک خانواده چهار نفره وجود داشته باشد تا در نقطه سر به سر باشد. بدین معنا که این حقوق را بگیرد و هزینه‌های درمان، کرایه خانه، خوراک، پوشاک و هزینه‌های جاری‌اش را تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز