خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول: تاخیر در پرداخت حقوق بیش از هزار کارگر در شهرضا/یک کارگر شهرضایی: از زور بیکاری مجبوریم مهاجرت کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۷۷

رئیس اداره کار شهرضا از تعطیلی واحدها، بیکاری کارگران و تاخیر در پرداخت دستمزدها خبر داد و یک کارگر بومی به خبرنگار ما گفت: با تعطیلی واحدها مجبوریم از این قطب صنعتی مهاجرت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عدم حمایت از صنایع مادر و تولیدی در سال‌ها و ماه‌های گذشته، به تاخیر در پرداخت دستمزدهای کارگران و در ‌‌نهایت تعدیل آن‌ها انجامیده‌است. این اتفاق حتی در قطب‌های صنعتی کشور ازجمله شهرضا در استان اصفهان رخ داده‌است.

یک کارگر شهرضایی که پیش از این در یک واحد تولیدی ریسندگی در شهرک صنعتی رازی مشغول به کار بوده و در حال حاضر بیکار شده‌است، می‌گوید: در گذشته شهرضا یکی از قطب‌های صنعتی استان اصفهان و کشور بود؛ اما در سالهای اخیر اوضاع به گونه‌ای پیش رفت که تعطیلی واحد‌ها و بیکاری، بومی‌های شهرضا و مهاجرانی که برای کار آمده بودند را دچار مشکل کرده است.

این کارگر که نخواست نامش آورده شود؛ گفت: بعد از سال‌ها سابقه کار، اکنون ماههاست که بیکارم و مجبورم به خاطر یافتن شغل از قطب کار و صنعت مهاجرت کنم؛ این، معضل کوچکی نیست و مسئولان باید فکری به حال آن بکنند.

شرکت‌ها از ترس ورشگستگی، تعدیل نیرو می‌کنند

در عین حال، مصطفی اباذری (رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا) عصر پنج‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل ارائه خدمات به شهروندان گفت: در شهرستان شهرضا معضلات اقتصادی زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد و باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن‌ها چاره اندیشی شود.

وی افزود: تنها پنج واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال بیش از یکصد نفر در شهرک‌های صنعتی شهرستان وجود دارد؛ تعداد کارخانجات صنعتی شهرستان از ۴۵۰ واحد در ابتدای دهه ۹۰ شمسی به ۲۰۰ واحد در حال حاضر کاهش یافته است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا، با بیان اینکه در شهرضا تعداد واحدهای تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۵۰ نفر کمتر از ۲۰ واحد است، گفت: این در حالی است که واحدهای صنعتی شهرستان با کمتر از ۳۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

اباذری گفت: متاسفانه رکود حاکم بر اقتصاد کشور، واحدهای صنعتی شهرضا را نیز با مشکل مواجه کرده است، در سال ۱۳۹۵ تعداد ۶۵۰ نفر در شهرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که این تعداد در حال حاضر با ۴۰ درصد رشد به حدود هزار نفر افزایش یافته است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: حقوق بیش از هزار کارگر در مدت‌های مختلف به تأخیر افتاده است.

اباذری، بیان کرد: نرخ بیکاری در شهرضا ۱۴ درصد است و هشت هزار فرد جویای کار نیز در مراکز کاریابی ثبت نام کرده‌اند این در حالی است که شرکت‌های صنعتی از ترس اعلام ورشکستگی در حال تعدیل نیروی انسانی خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز