خبرگزاری کار ایران

نماینده اخراجی کارگران سیمان سپاهان:

خطایی مرتکب نشدم که توبه نامه بنویسم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۰۶

«افرادی که کارگران می‌گویند با مسئولان اداره کار استان مراوده دارند، اگر چه به اسم مشاوره به کارخانه آمده‌اند اما در پستهای مدیریتی مشغول به کار هستند.»

نماینده اخراجی کارگران سیمان سپاهان اصفهان بهگفتگوی«محسن نیرومند»، معاون روابط کار استان اصفهان با ایلنا واکنش نشان داد. آقای نیرومند پیش از این تاکید کرده بود قرارداد کار این نماینده کارگری یکساله بوده و در پایان آبان ماه به اتمام رسیده است.

«محمدصادق نادری»، نماینده اخراجی کارگران سیمان سپاهان اصفهان، در واکنش به اظهارات این مقام دولتی به ایلنا گفت: من و دیگر کارگران سیمان سپاهان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پیشرو همت زاگرس» کار می‌کردیم تا قبل از آبان ماه، قرارداد کار نداشتیم. ماجرای انعقاد قرارداد ما به روز ۲۷ مهر ماه باز می‌گردد که به همراه تعدادی از همکاران به دادگستری مبارکه احضار شده بودیم.

او در تشریح وقایع روز احضار تعدادی از نمایندگان کارگران به دادگستری مبارکه، افزود: دادستان در آن روز هیچ سوال و جوابی نکرد. ابتدا به ما توهین کرد و سپس با کارخانه تماس گرفت و گفت مرا اخراج کنند. پس از دستور شفاهی دادستان به کارفرما بود که برای همه کارگران شرکت پیمانکاری پیشرو همت زاگرس، قرارداد کار آوردند. به عبارتی اوایل آبان ماه بود که کارگران قراردادهای کار خود را امضاء کردند.

نادری با اشاره به این بخش از سخنان معاون روابط کار اصفهان که گفته بود تذکرهایی را به این نماینده کارگری داده بوده است، گفت: من هیچگاه به آقای نیرومند نگفتم مطالبات کارگران را به پشتوانه حمایت آن‌ها پیگیری می‌کنم بلکه همیشه گفته‌ام با اتکا به خداوند متعال و پیروی از دستور مقام معظم رهبری در خصوص عدالت اجتماعی و قسط اسلامی، مطالبات قانونی کارگران را پیگیری خواهم کرد.

او همچنین در خصوص ادعای این مقام دولتی مبنی بر شمول مصونیت نمایندگی فقط برای اعضای شوراهای اسلامی کار، گفت: اگر این چنین است چرا در ماده ۲۸ قانون کار و تبصره‌هایش به صراحت بر مصونیت نماینده کارگران تایید شده است؟

او با اشاره به توصیه این مقام دولتی به کارگران قراردادی برای نامزد نشدن در انتخابات نهادهای کارگری، پرسید: اگر ۸۳ درصد کارگران کل کشور به دلیل قراردادی بودن در انتخابات‌های نهادهای کارگری نامزد نشوند، برای انتخاب نماینده از کجا کارگر دائم بیاورند؟

نماینده اخراجی کارگران سیمان سپاهان بیان کرد: قانون طرح طبقه بندی مشاغل برای ۷۰۰ کارگر پیمانکاری سیمان سپاهان تاکنون اجرا نشده است. اگر آقای نیرومند اجرای این قانون را مجدانه پیگیری کرده بود، و کارفرما در سال‌های گذشته این قانون را اجرا می‌کرد، نیازی نبود که کارگران شکایت کنند و موضوع را به کمیسیون اجتماعی مجلس بکشانند تا کارفرما این قانون را به صورت ناقص و نیم بند اجرا کند و تا امروزدر خصوص پرداخت مابه التفاوت ناشی از اجرای این طرح درگیر باشند.

او درباره بی‌اطلاعی معاون اداره کار استان اصفهان از نامه آقای اسلامی، رئیس اداره کار مبارکه، مبنی بر تقدم تبدیل قرارداد کار کارگران به گزینش سیاسی و اعتقادی، گفت: جالب است که آقای نیرومند از همه امور مطرح شده اطلاع کافی دارد اما از این نامه که به ضرر کارفرماست بی‌اطلاع است.

او همچنین با اشاره به شائبه نفوذ کارفرما در اداره کار استان اصفهان به واسطه بازنشسته‌های یک نهاد نظامی، گفت: افرادی که کارگران می‌گویند با مسئولان اداره کار استان مراوده دارند، اگر چه به اسم مشاوره به کارخانه آمده‌اند اما در پستهای مدیریتی مشغول به کار هستند.

او در عین حال تاکید کرد: من هیچ گونه خطایی مرتکب نشدم که حالا بخواهم عذرخواهی کنم و توبه نامه بنویسم.

نادری با بیان اینکه «کارخانه سیمان سپاهان زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر است»، گفت: شرکت سرمایه گذاری غدیر زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح است و از وزارت دفاع و فرماندهی کل قوا دستور می‌گیرد.

نماینده اخراجی کارگران سیمان سپاهان در پایان از مقام معظم رهبری درخواست کرد با رفتارهای غیر قانونی، غیر اخلاقی، دور از انصاف و موازین قضایی با خانواده شهدا در زیر مجموعه سازمان‌ها و نهاد‌ها و شرکت‌هایی که با نظر مدبرانه و حکیمانه معظم له اداره می‌شوند به صورت قانونی برخورد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز