خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به معوقات بیمه‌ای صورت گرفت؛

تجمع کارگران فصلی نی‌بر هفت‌تپه مقابل ساختمان استانداری خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۹۹

حدود ۲۰۰ نفر از کارگران فصلی نی‌بُر‌ مجتمع کشت‌ و صنعت هفت تپه صبح امروز در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرما عنوان می‌کردند مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز یکشنبه (دوم مهر ماه) حدود ۲۰۰ نفر از کارگران فصلی نی‌بر مجتمع کشت‌و صنعت هفت تپه در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرماعنوان می‌کردند با سفر به اهواز مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی  گفت: اعتراض‌ امروز کارگران فصلی نی‌بر برای واریز بیش از ۱۰ میلیارد تومان از حق بیمه پرداخت نشده؛ برپا شده است.

از قرار معلوم این هزینه مربوط به فاصله‌‌ای است که بین سالهای ۶۸ تا ۹۲ در پرداخت هزینه بیمه این کارگران ایجاد شده‌است.

همچنین به تاخیر افتادن چندماه مطالبات مزدی و وضعیت نامعلوم پرداخت حق بهربرداری سالهای گذشته از دیگر مطالبات کارگران حاضر در در اجتماع روز جاری بوده است.

یکی از کارگران معترض با یادآوری اینکه در سال ۹۳ شماری از نی‌برهای مجتمع هفت‌تپه برای پیگیری مطالبات خود به تهران آمده بودند، گفت: پس از این ماجرا دولت طی مصوبه‌ای مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای پرداخت حق بیمه این کارگران اختصاص داد.

وی ادامه داد: تا این لحظه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات تعیین شده توسط دولت پرداخت شده است که نتیجه آن صدور احکام بازنشستگی برای شماری زیادی از کارگران نی‌بر بوده است.

این کارگر هفت تپه با بیان اینکه در صورت پرداخت مابقی حق بیمه  فصول بیکاری کارگران که حدود ۱۰ میلیارد تومان می‌شود حدود ۱۸۰کارگر از مجموع ۳۵۰کارگر فصلی نی‌بر کنونی بازنشسته می‌شوند، افزود: با این حال پس از گذشت چند سال از تصویب این مصوبه هنوز پرداخت مابقی حق بیمه فصول بیکاری کارگران مشخص نیست.

به گفته وی، وجود فاصله بیمه‌ای در سوابق این کارگران به آن دلیل است که امکان برداشت محصول نی‌شکر تنها در نیمی از سال، کارگران نی‌بر به صورت فصلی مشغول به کارند و به همین دلیل حق بیمه آنان نیز تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود.

نیاز به همکاری تامین اجتماعی داریم

در این رابطه سیامک افشار (قائم مقام مدیرعامل مجتمع نی شکر هفت تپه) با تایید مطالبات بیمه‌ای کارگران نی‌بر فصلی گفت: پرداخت مطالبات بیمه‌ای کارگران فصلی همانند گذشته نیاز به همکاری سازمان تامین اجتماعی دارد.

او با بیان اینکه از مجموع ۲۵ میلیارد تومان بدهی بیمه‌ای کارگران فصلی تاکنون مبلغ ۱۷ میلیارد آن به تامین اجتماعی پرداخت شده است، افزود: آنچه باقی ماند حدود ۸ میلیارد تومان است که امروز این رقم با افزایش جریمه به حدود ۱۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی، با پرداخت بخش زیادی از مطالبات بیمه‌ای توانستیم تعداد زیادی از کارگران فصلی را بازنشسته کنیم. در این زمینه می‌توان گفت اگر سازمان تامین اجتماعی بازهم به همکاری خود با مجتمع نی شکر هفت تپه ادامه دهد  تعداد زیادی دیگری از کارگران فصلی نی‌بر مشمول بازنشستگی خواهند شد.

افشار اضافه کرد: درخواست ما از تامین اجتماعی اقساطی کردن حق بیمه کارگران فصلی و بخشودگی جرائم آن است که در مکاتباتی نیز با علی ربیعی (وزیر کار) داشته‌ایم و ایشان نیز دستورات لازم را در نامه مذکور پاراف کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز