خبرگزاری کار ایران

افزایش نگرانی‌ها در فرانسه/اجرای قانون جدید کار اخراج کارگران و کارمندان را تسهیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۶۱

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حدود دو سوم شهروندان فرانسه بر این باورند که با به اجرا درآمدن قانون جدید کار، زمینه برای اخراج کارمندان و کارگران ازسوی کارفرما‌ها بسیار ساده‌تر از گذشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حدود دو سوم شهروندان فرانسه بر این باورند که با به اجرا درآمدن قانون جدید کار، زمینه برای اخراج کارمندان و کارگران از سوی کارفرما‌ها بسیار ساده‌تر از گذشته خواهد شد.

پیش از اعلام محورهای مهم اصلاح و ایجاد تغییرات در قانون کار فرانسه، "س ژ ت"، یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری در این کشور، برای یک تظاهرات بزرگ خیابانی در روز ۱۲ سپتامبر فراخوان داده بود. این فراخوان هنوز ازسوی تمامی اتحادیه‌های کارگری مورد حمایت قرار نگرفته است.

حدود دو سوم شهروندان فرانسه هم گفته‌اند با به اجرا درآمدن قانون جدید کار، زمینه برای اخراج کارمندان و کارگران از سوی کارفرما‌ها بسیار ساده‌تر از گذشته خواهد شد.

در واکنش به طرح اصلاح قانون کار، حزب راستگرای جمهوری‌خواهان فرانسه که حزب اپوزیسیون دولت امانوئل ماکرون محسوب می‌شود، تاکید می‌کند: این اصلاحات سر و صدای زیادی به پا کرده است اما در نهایت شاهد نتیجه چندانی نخواهیم بود.

استفان لوفُل (سخنگوی دولت‌ چپ‌گرای فرانسوا هولاند) هم با انتقاد از طرح ارائه شده، متذکر شد: اینگونه اصلاحات منجر به ایجاد شرایط مناسب برای تولید کار بیشتر نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز