خبرگزاری کار ایران

برای دومین روز متوالی اتفاق افتاد:

تجمع کارگران سهامدار معدن اسفندقه در مقابل فرمانداری ارزوئیه

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۴۸۷

اعتراض کارگران سهامدار « معدن کرمیت اسفندقه » امروز نیز در اعتراض به بی توجهی کارفرما به وضعیت سهامشان ادامه دارد.

جمعی از کارگران  سهامدار « معدن کرمیت اسفندقه » در این زمینه به ایلنا گفتند: امروز دومین روز متوالی است که برای روشن شدن وضعیت سهامشان مقابل ساختمان فرمانداری ارزوئیه تجمع کرده‌اند.

یکی از کارگران معدن کرمیت اسفندقه در مورد این تجمع می گوید: ، در سال  ۷۱ سهام  معادن کرومیت اسفندقه که یکی از بزرکترین معادن کرومیت کشور محسوب می شود، از سوی وزارت صنعت ومعدن دولت وقت  بین صندوق بازنشستگی فولاد وشرکت  صنعتی معدنی امیر و  بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده‌اند، تقسیم شد.

او با بیان اینکه کارگران معترض به روند توزیع سود سهام وگزارشهای سالانه  عملکرد هیئت مدیره  انتقاد دارند افزود: درحال حاضر سهام‌داران این شرکت صندوق بازنشستگی فولاد با ۵۱ درصد سهم ،شرکت صنعتی معدنی امیر با ۱۷ درصد سهم وپرسنل وکارگران معدن اسفندقه که ۳۲ درصد سهام را دارا هستند.

طبق ادعای کارگران معترض او وسایر همکارانش که  بیش از ۲۵ سال است سهامدار این  واحد معدنی هستند که متاسفانه طی این مدت سود سهامی دریافت نکرده اند.

این کارگر با تاکید بر اینکه ما خواستار جدا سازی سهمام متعلق به خود هستیم در ادامه افزود: تجمع دو روز گذشته نتیجه بی‌توجهی به یک خواسته صنفی قدیمی کارگران است و هیچ ربطی به رقابت‌های  سیاسی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود، ندارد.

وی با بیان اینکه ما خواستار رسیدگی جدی مسئولین استانی و کشوری در حل و فصل این موضوع که حق قانونی و مسلم کارگران و بازنشستگان  معدن اسفندوقه به شمار می رود، هستیم افزود: اعتراض صنفی کارگران در حالی است که روز گذشته نیز همین کارگران تجمع مشابهی را  در محوطه کارگاه آبدشت مقابل ساختمان مدیریت برپا کرده بودند که با بی توجه ای مسئولان امروز نیز ادامه پیدا کرد.

به گفته این کارگر تجمع روز گذشته  کارگران معترض معدن اسفندوقه در حالی خاتمه پیدا کرد که مسئولین فرماندار وعده پی گیری مطالباتمان را امروز سه‌شنبه دادند به همین دلیل امروز به فرمانداری مراجعه کرده ایم تا پاسخ روشنی به مشکلاتمان داده شود.

تجمع کارگران سهامدار معدن اسفندقه در مقابل فرمانداری ارزوئیه

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز