خبرگزاری کار ایران

سود سهام معادن کرومیت اسفندقه به کارگران سهامدار پرداخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۵۶۴

حدود ۶۵۰ نفر از کارگران وبازنشستگان سهامدار شرکت معادن کرومیت اسفندقه کرمان ، خواستار رسیدگی به مشکل خود در دریافت سود سهام این شرکت شدند .

کارگران سهامدار معدن کرومیت اسفندقه کرمان که بیشتر ‌آن‌ها در حال حاضر بازنشسته شده‌اند؛ مدعی‌اند  ازسهامی که از سال  ۷۱به کارگران واگذار شده هیچ گونه سودی به آن‌ها پرداخت نشده است وسهامدار عمده در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی‌کند.

به گفته یکی ازکارگران ، در سال  ۷۱ سهام  معادن کرومیت اسفندقه (یکی از بزرکترین معادن کرومیت کشور ) از سوی وزارت صنعت ومعدن دولت وقت  بین صندوق بازنشستگی فولاد وشرکت  صنعتی معدنی امیر و  بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده‌اند، تقسیم شده است.

این کارگر سهامدار که در حال حاضر  او به اتفاق شمار قابل توجهی از همکارانش بازنشسته شده‌‌است، در ادامه افزود: درحال حاضر سهام‌داران این شرکت صندوق بازنشستگی فولاد با ۵۱ درصد سهم ،شرکت صنعتی معدنی امیر با ۱۷ درصد سهم وپرسنل وکارگران معدن اسفندقه که ۳۲ درصد سهام را دارا هستند.

 به گفته این کارگر معدن کرومیت اسفندقه،  او وسایر همکارانش که  بیش از ۲۵ سال است سهامدار این  واحد معدنی هستند  که متاسفانه طی این مدت سود سهامی دریافت نکرده اند.

او با اشاره به بی توجهی مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان سهامدار عمده  در بکار گیری مدیران واعضای هیئت مدیره که اکثر غیر معدنی وفاقد تخصص هستند تصریح کرد: بحران مالی معدن که مدیران آن مطرح می کنند از سوی کارگران نیست بلکه ناشی ازمدیریت ناصحیح است که خسارت غیر قابل جبرانی را به سهامداران بویژه کارگران وارد کرده است.

به گفته او این معدن که دارای شهرت جهانی است دارای منابع سرشاری است و در سالهای گذشته میزان سودهی آن از سوی مدیران سابق گزارش می شده است.

این کارگر  سهامدار معدن اسفندقه با بیان اینکه آنچه اخیرا موجب نگرانی کارگران شده این‌است که سهامدار عمده بدون توجه به  حقوق قانونی کارگران، قصد افزایش سرمایه معدن را دارد  افزود: این در حالیست که ما کارگران معتقدیم افزایش سرمایه  باعث کاهش ارزش سهام کارگران خواهد شد در نتیجه کارگران زیان خواهند دید.

 او ضمن ابراز گلایه از اینکه بعنوان سهامدار این شرکت او وهمکارانش بعد از  ۲۵ سال بدون دریافت سود سهام، ارزش سهامشان کاهش پیدا کرده‌است، تاکید کرد: ما خواستار رسیدگی جدی مسئولین استانی و کشوری در حل و فصل این موضوع که حق قانونی و مسلم کارگران و بازنشستگان  معدن اسفندوقه به شمار می رود، هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز