خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به عدم دریافت حقوق و سنوات؛

کارگران بازنشسته «رنگین نخ» برای سومین بار در هفته جاری تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۴۱۸

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان که صبح روز یکشنبه(۲۷ فروردین ماه) در مقابل ساختمان فرمانداری آغاز شده بود، دیروز نیز ادامه یافت.

یکی از کارگران بازنشسته این کارخانه درباره اعتراض روز گذشته خود و همکارنش به ایلنا گفت: از آنجا که مسئولان مربوطه تا این لحظه پاسخ قانع کننده‌ای به خواسته‌های صنفی کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان  نداده‌اند، اعتراضات صنفی کارگران بازنشسته همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه کارخانه رنگین نخ  دچار سوءمدیریت است و در حال حاضر فعالیت تولیدی آن متوقف شده است، تصریح کرد: با وجود آنکه سه روز در هفته جاری ما با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار دریافت حقوق معوقه و پرداخت سنوات بازنشستگی شدیم، هنوز کارفرما و مدیران کارخانه اهمیتی به پرداخت مطالباتمان نمی‌دهند.

وی افزود: با وجود آنکه از یکسال ونیم پیش برای وصول مطالباتمان با طرح شکایت رای به توقیف اموال کارخانه گرفته‌ایم؛ متاسفانه به دلیل آنکه اموال کارخانه قبل از ما از سوی یکی از بانکها توقیف شده است؛ امکان وصول مطالباتمان فراهم نشده و معطل مانده‌ایم.

کارگران بازنشسته رنگین نخ سمنان در ادامه این گفتگو مدعی گروکشی کارفرما برای پرداخت مطالبات بازنشستگی‌شان شدند و در این باره گفتند: کارفرما برای آزادسازی حدود یک میلیارد تومان از وثیقه بانکی خود که در نزد یکی از بانکها دارد؛ مطالبات بازنشستی ما را گرو نگه داشته و می‌گوید اگر یک میلیارد تومان وثیقه بانکی من از سوی بانک مورد نظر آزاد نشود امکان پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته نیز وجود ندارد.

معترضان می‌گویند با گذشت نزدیک به ۱۶ تا ۱۷ ماه از آن زمان  دست‌کم هنوزما ۴۹ نفر نتوانسته‌ایم به مطالبات مزدی وسنواتی خود برسیم از این رو از مسئولان استانداری، فرمانداری و سایر نهادهای دولتی مستقر در سمنان می‌خواهیم پیگیر مطالبات ما کارگران بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز