خبرگزاری کار ایران

مقابل فرمانداری و استانداری سمنان برپا شد؛

تجمع کارگران بازنشسته رنگین نخ برای معوقات پرداخت نشده

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۶۶۵

شماری از کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی چندین ساله در دریافت مطالبات سنواتی ومزدی عنوان می‌شود، صبح امروز مقابل ساختمان فرمانداری واستانداری سمنان تجمع کردند.

شماری از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان در تماس با ایلنا گفتند: نزدیک به۴۹ نفر از کارگران بازنشسته هستیم که هنوز بابت معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت طلبکاریم.

گفته می‌شود که مراجعه این کارگران از زمان بازنشستگی آنها در شهریور ماه سال ۹۳ تاکنون بی‌نتیجه بوده است و برای همین امروز گروهی از آنها تصمیم گرفته‌اند تا برای پی گیری مطالباتشان مقابل ساختمان‌های فرمانداری و استانداری سمنان تجمع کردند.

به گفته یکی از این معترضان، کارخانه رنگین نخ سمنان در حال حاضر تعطیل شده است اما تا پیش از این  در بخشهای مختلف آن حدود ۵۵ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی مشغول کار بودند.

این کارگر سابق رنگین نخ سمنان گفت: به غیر از جمعی کارگران معترضی که هنوز معطل دریافت سنوات پایان خدمت هستند، سایر کارگران باسابقه این واحد صنعتی به دلیل مشکلات  بیمه هنوز امکان بازنشستگی پیدا نکرده‌اند.

به گفته وی کارگران بازنشسته رنگین نخ علارغم دریافت نکردن سنوات، حدود ۶ ماه مطالبات معوقه مزدی دارند که مربوط به زمان اشتغالشان می‌شود.

این کارگر بازنشسته بایادآوری اینکه پیش از بازنشستگی به مدت یک سال از سوی کارفرما اخراج شده بودند، تصریح کرد: کارفرما در زمان قطع همکاری با ما مرتبا وعده پرداخت مطالباتشان را می‌داد اما بعدا به بهانه‌های مختلف ازجمله مشکلات مالی از پرداخت مطالبات کارگران طفره رفت.

این کارگر درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود و سایر همکارانش می‌گویند، بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران به صورت مجزابه اداره کار سمنان شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

به گفته او، بعداز کش و قوس‌های فراوان تعداد کمی از کارگران توانستند بخشی حداقلی از مطالبات خود را دریافت کنند. اما بیشتر کارگران باقی مانده که هر کدام مبالغ زیادی از کارفرما طلب دارند طی ماهای گذشته بلاتکلیف بوده‌اند.

این کارگر بازنشسته «رنگین نخ سمنان» می‌گویند پس از پی‌گیری‌های حقوقی سرانجام توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبشان بگیرند اما پیش از کارگران یکی از بانک‌های دولتی برای وصول مطالبات معوقه خود اموال کارخانه را توقیف کرده‌ بود و در نتیجه پیگیری کارگران تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

به گفته وی بدهی این کارخانه  به بانک مذکور حدود ۲ میلیارد تومان است این در حالیست که ارزش ریالی اموال بجا مانده از این کارخانه حدود ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود.

او در ادامه سخنان خود درباره جزئیات مطالبات کارگران بازنشسته و اخراجی کارخانه رنگین نخ می‌گویند میانگین سنوات پایان خدمت هریک از بازنشستگان براساس سوابق کاری حدود۴۰  میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز