خبرگزاری کار ایران

روز گذشته ۲۴ بهمن ماه انجام شد؛

سیمان مسجد سلیمان از امروز تعطیل شد/ وعده پرداخت مطالبات برای سه‌شنبه

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۰۴۳

کارخانه سیمان مسجد سلیمان دیروز (یکشنبه 24 بهمن ماه) پس از گذشت سی هشت روز از آغاز اعتراض کارگران این واحد تولیدی تعطیل اعلام شد.

منابع خبری ایلنا در کارخانه سیمان مسجد سلیمان گفتند: به دنبال تصمیمی که کارفرمای این واحد تولیدی از روزهای گذشته گرفته بود، فعالیت کارخانه از امروز (دوشنبه 25 بهمن ماه) متوقف شده است.

این کارگران که شمار آنها تا نزدیک به 480 نفر می‌رسد این اقدام کارفرما را با اعتراضات صنفی که آنها از روز 17 دیماه تا کنون داشته‌‌اند مرتبط دانستند و یادآور شدند که دلیل اعتراضات صنفی آنها تنها به تعویق افتادن معوقات مزدی بوده است.

برپایه این اظهارات هرکدام از کارگران سیمان مسجد سلیمان براساس نوع کار و قرارداد استخدامی بین 5 تا 16 ماه دستمزد معوقه طلبکارند.

به گفته منابع ایلنا توقف فعالیت کارخانه سیمان مسجد سلیمان که از قبل توسط کارفرما به اطلاع نهادهای اداری محلی رسیده بود در حالی از بامداد امروز آغاز شده است که پیشتر اعضای نهاد صنفی کارگری این واحد تولیدی در اواخر هفته گذشته وادار به استعفا شده بودند.

در عین حال این کارگران می‌گویند که از سوی مسئولان فرمانداری به آنها وعده پرداخت مطالبات مزدی برای روز  سه شنبه 26 بهمن ماه (فردا) داده است و به همین دلیل این کارگران به منظور اعلام حسن نیت خود امروز از برپایی تجمع صنفی در محوطه کارخانه خودداری کرده‌اند.

از سوی دیگر این کارگران می‌گویند با وجود توقف اجتماعات صنفی، صبح امروز سه نفر از همکاران آنها توسط نهاهای نظارتی برای چند ساعت توقیف می‌شوند که پس از اطلاع دیگر همکاران آنها با پیگیری‌های به عمل آمده در نهایت همگی آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز