خبرگزاری کار ایران

به دلیل بدحسابی کارفرما اتفاق افتاد؛

گرفتاری کارگران دو واحد صنعتی برای دریافت هزینه‌ بیمه تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۵۰۴

یک فعال کارگری در شهرستان تاکستان از پرداخت نشدن هزینه‌های درمان تکمیلی حدود 500 نفر از کارگران دو کارخانه فولاد قزوین وآرمان شفق در سال 94 خبر داد.

«غلامرضا رحمانی» دبیر خانه کارگر شهرستان تاکستان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: دست کم 500 نفر از کارگران شاغل واخراجی دو کارخانه فولاد قزوین وآرمان شفق که تحت مدیریت یک کارفرما  بصورت اجباری در سال  93 تا 94 تحت پوشش بیمه تکمیلی  دانا قرار گرفته بودند بعد از گذشت 20 ماه  هنوز نتوانسته‌اند هزینه‌های درمانی خود را از این شرکت بیمه گر وصول کنند.

او با بیان اینکه بهانه شرکت بیمه گر در پرداخت هزینه‌های درمانی  یکساله کارگران فولاد قزوین وآرمان شفق وصول مطالبات معوقه از کارفرما عنوان می‌شود در ادامه گفت: این در حالی است که  کارفرما بین سالهای 93 تا 94 به ازای هر یک از کارگران و اعضای خانواد‌های‌شان ماهانه مبلغ 23هزار تومان بابت پوشش بیمه تکمیلی درمان کسر کرده است.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر تاکستان ، شرکت بیمه دانا برای پرداخت نکردن هزینه‌های بیمه تکمیلی کارگران  وصول نشدن بدهی حدودا 600 میلیون تومانی‌اش از کارفرمای آرمان شفق و فولاد قزوین  عنوان  می کند.

طبق اظهارات وی پایبند نبودن  کارفرمای این دو کارخانه به تعهدات قانونی‌اش به شرکت بیمه گر باعث سرگردانی کارگران  برای وصول هزینه های درمانی شان شده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه ادامه روند جاری منجر به افزایش مشکلات مالی و دغدغه‌های روحی برای کارگران این دو کارخانه شده است، اظهار داشت: در عین حال طی دو سال گذشته  تعداد زیادی از کارگران این دو کارخانه به دلیل مشکلات مالی کارفرما از کار اخراج وبیکار  شده اند .این دسته از کارگران نیز همانند کارگران شاغل  این دو کارخانه هنوز  موقف به دریافت هزینه های درمانی خود  که  حداقل بین  50 هزار تومان  تا حداکثر 2 میلیون تومان می شود از شرکت بیمه گر نشده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز