خبرگزاری کار ایران

پنجمین روز از اعتراض صنفی کارگران آزاد راه تهران-شمال/ هنوز کسی پاسخگو نیست

اعتراض صنفی کارگران پروژه آزاد راه تهران- شمال که از 30 شهریور ماه آغاز شده است، امروز به پنجمین روز رسید.

یکی از کارگران معترض در این باره به ایلنا گفت: حدود 70 کارگر هستیم که از پنج روز پیش به نمایندگی از مجموع 400 کارگر پیمانکاری پروژه احداث آزاد راه تهران-شمال بابت معوقات مزدی خود تجمع کرده‌ایم.

او گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی همه ما تامین معاش خانواده‌هایمان است که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مزدی به یک چالش تبدیل شده است و در همین رابطه از کارفرمایان اصلی و فرعی و دیگر مقامات مسئول در وزاتخانه‌های راه و شهرسازی می‌خواهیم که به مشکلاتمان رسیدگی کنند.

این کارگر  افزود: هر یک از ما کارگران دست کم دارای سه سر عائله هستیم و به دلیل بدحسابی صورت گرفته در شش ماه گذشته برای گذران زندگی با مشکلات جدی روبرو بودیم.

به گفته وی، درحال حاضرمهم‌ترین خواسته کارگران شاغل در آزاد راه تهران فقط دریافت بخشی از معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است  چرا که پیش از این تعداد زیادی از کارگرانی  که به نوعی پی گیر مطالبات مزدی خود شده اند به صورت ناگهانی از کار اخراج شده اند.

او  با انتقاد از مسئولان وزارت راه در بی توجه ای به مشکلات کارگران آزاد راه تهران ، شمال افزود:به نظر می‌رسد مسئولان وزارت راه بعد از  پنج روز از آغاز اعتصاب کارگران آزاد راه تهران ،شمال عمق و شدت این اعتراض را درک نکرده‌ و قصد پی گیری مشکلات کارگران را ندارند.

به گفته وی  در حالی اعتراض کارگران برای دریافت مطالبات معوقه شش ماه گذشته امروز شنبه سوم مهر ماه همچنان ادامه دارد که به گفته برخی مسئولان داخلی شرکت  ارسا ساختمان ،این شرکت همه صورت وضعیت های مالی خود را  به موقع از وزارت راه وصول کرده است.

کد خبر : ۴۱۳۲۴۹