خبرگزاری کار ایران

کارگران قراردادی نفت گچساران خطاب به نماینده مجلس:

از تبعیض ها به ستوه آمده ایم/ مجلس جدید به داد کارگران پیمانی نفت برسد

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۶۵۴

جمعی از کارگران قراردادی شرکت نفت گچساران در نامه ای سرگشاده خطاب به «غلامرضا تاجگردون» نماینده این شهر در مجلس، خواستار تغییر وضعیت و رفع تبعیض ها شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران قراردادی شرکت نفت گچساران در نامه ای سرگشاده خطاب به «غلامرضا تاجگردون» نماینده این شهر در مجلس، خواستار تغییر وضعیت و رفع تبعیض ها شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: بیش از شصت درصد نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران نیروهای تحت قوانین وزارت کار هستند و از حداقل مزایا و پرداخت ها برخوردارند و کسی هم فکری به حال این معضل نمی کند. از سالها قبل روند جذب نیروی پیمانکاری در شرکت نفت گچساران شروع شد و به تدریج این روند پیش رفت و با هزاران امید جوانان این شهر و شهرهای اطراف در شرکت نفت جذب شدند و تا به خود آمدند بیش از بیست سال تحت نظر پیمانکار در یک شغل و پست مشخص دوران را سپری کردند و الان همه آنها با موهایی سپید و عمر بر باد رفته و وضعیت بد مالی دوران می گذرانند و بعد از بیش از بیست سال که همه عمر و جوانی شان را در قبال هیچ نهادند هنوز می شنوند که شما نیروی پیمانکارید و شرکت هیچ مسئولیتی در قبال شما ندارد!

در ادامه این نامه می خوانیم: جالب اینجاست که سالهای سال در استخدام ها شاهد حضور نیروهای غیربومی از شهرهای مختلف ایران در شرکت نفت گچساران بوده ایم استخدام هایی که در همان پست مورد نظر، نیروی پیمانکاری بومی در حال کار است و هیچ توجهی به او نکردند و با بی عدالتی محض فردی را از کیلومترها دورتر کنار او و با همان شرح وظایف به صورت رسمی و با مزایای بسیار بسیار بیشتر به کار گماردند و کسی هم دم بر نیاورد و اگر هم اعتراضی می کردیم می گفتند امتحان داده است! کدام امتحان؟

اختلاف حقوقی بسیار فاحشی با نیروهای رسمی نفت و حتی بعد از سالها سابقه با نیروهای جدید الاستخدام وجود دارد ولی موقع کار هشتاد درصد کار عملیاتی و یدی نفت بر دوش همین نیروهای کارگری ست و خدا نکند حرفی از تبعیض بزنیم یا جابجا می شویم یا اخطار می خوریم یا اگر خیلی دیگر زیاد پافشاری کردیم توسط سیستم پیچیده مدیریتی به مراجع صالحه قضایی شهرستان معرفی می شویم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: چهار سال عیدی و پاداش نیروهای قراردادی که حقوقشان تابع قانون کار است کارمندی پرداخت شد و دادمان به جایی نرسید هرجا به نفع سیستم است می گویند شما تابع قانون کار هستید و قانون کار اعمال می شود و هرجا به ضرر سیستم، می گویند شما نیروی شرکت نفت هستید و شرکت نفت قانون خود را دارد و اعمال می شود ای کاش برای دریافت وام و خانه و امکانات رفاهی هم ما نیروی شرکت نفت حساب می شدیم.

اما براستی یک سئوال بزرگ داریم. چرا وقتی وزارت نفت آزمون استخدامی برگزار و پنج هزار نیرو جذب می کند این نیروهای جایگزین نیروهای قراردادی شرکت نفت نمی شوند و نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت به رسمی نمی گردند؟

در پایان این نامه می خوانیم: منتظر اقدام عملی در مجلس و ارائه طرح برای تصویب قانون و رفع این تبعیض و ناعدالتی بزرگ در صنعت نفت و گاز بالاخص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز