خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به معوقات مزدی:

تجمع کارگران پیمانی پالایشگاه پتروپارس به روز پنجم کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۹۳۶

اعتراض صنفی کارگران اخراجی پالایشگاه پتروپارس واقع در فاز 19 منطقه ویژه عسلویه صبح امروز چهارشنبه(12 خرداد ماه) به پنجمین روز خود رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  جمعی از کارگران اخراجی پالایشگاه پتروپارس  که از چند سال قبل تاکنون به صورت پیمانی در این پالایشگاه مشغول کار بودند  در اعتراض به پرداخت نشدن دست کم 5 ماه مطالبات مزدی خود از روز شنبه هفته جاری بصورت مستمر مقابل درب ورودی پالایشگاه تجمع کرد ه‌اند.

یکی ازکارگران معترض در تماس با ایلنا درباره دلایل تجمع امروز خود وسایر همکارانش گفت: ما بیش از300 کارگرپیمانکاری شاغل در پالایشگاه پترو پارس هستیم که اواخر سال گذشته  با خروج پیمانکار از پالایشگاه بیکار شده‌‌ایم و این در حالی است که در این مدت هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است.

بنا بر ادعای این کارگر، پیمانکار این کارگران به  بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت های مالی  از سوی کارفرمای اصلی از پرداخت مطالبات آنها خودداری می‌کند و صرف نظر از اینکه چنین ادعایی تا چه اندازه صحت دارد به دلیل قطع همکاری پیمانکار سابق با کارفرمای اصلی امکان پیگیری از کارگران بستان کار سلب شده است.

به گفته وی در چنین شرایطی مدیریت پالایشگاه در مقام کارفرمای اصلی نیز از پاسخ دادن به او و همکارانش طفره می‌رود.

این کارگر با بیان اینکه کارگران طی روز های که دست به تجمع زده اند خواسته ای جزء دریافت مطالبات معوقه خود ندارند افزود: باطلوع خورشید به امید دریافت مطالباتمان مقابل درب پالایشگاه  پترو پارس می رویم وبا آغاز شب بدون دریافت نتیجه به خوابگاهایمان در شهر کنگان در فاصله 50 کیلومتری بر می گردیم.

در همین رابطه منابع ایلنا تصاویری فیلمبرداری شده‌ای را در اختیار ایلنا قرار داده‌اند که در رابطه با همین درگیری بوده و  در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده است.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جریان اعتراضات چند روز گذشته در روز یکشنبه (نهم خرداد ماه) میان کارکناننگهبانی محل پروژه با گروهی از تجمع کنندگان برخوردی صورت گرفته که در نهایت با مدیریت عوامل انتظامی تجمع صنفی کارگران معترض خاتمه یافت

به گفته وی با وجودیکه که ما هر روز مقابل درب پالایشگاه حاضر هستیم ودر شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلاتمان با خبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی  ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز