خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

«هزینه های تولید» بالاست، بند دوم ماده 41 اجرا نمی شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۶۴۴

معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی روز گذشته در حاشیه مراسم بازدید رسمی از بهشت زهرا گفت: تا زمانی که قیمت تمام شده تولید کاهش پیدا نکند، بند دوم ماده 41 قانون کار قابلیت اجرایی ندارد.

«سیدحسن هفده تن»، معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی روز گذشته در حاشیه مراسم رسمی بازدید از بهشت زهرا به خبرنگار ایلنا گفت: اگر تولید در آینده نزدیک  رونق پیدا نکند، مشکلات معیشتی کارگران باز هم  ادامه خواهد داشت.

هفده تن در پاسخ به این پرسش که چرا دولت و کارفرمایان با محاسبات سبد معیشت در کارگروه ویژه مزد مخالفت کردند گفت: این کارفرمایان بودند که با افزایش مزد بیشتر از 14 درصد مخالفت کردند و علت اصلی این مخالفت  هم رکود شدید حاکم بر بازار است.

وی ادامه داد: تا زمانی که هزینه های تولید برای کارفرمایان کاهش پیدا نکند، بند دوم ماده 41 قانون کار یا همان محاسبه سبد معیشت،  در مذاکرات مزدی  قابلیت اجرایی ندارد.

هفده تن ضمن تایید این مطلب که دستمزد درصد پایینی از قیمت تمام شده کالا و خدمات است، افزود: با این وجود جامعه کارفرمایی زیر بار نمی رود و به بهانه رکود و خطر ورشکستگی از قبول پرداخت بیشتر سرباز می زند.

معاون روابط کار وزارت کار و تعاون در پاسخ به این پرسش که چرا تورم انتظاری ده درصدی مورد نظر دولت، با توجه به افزایش نرخها از جمله افزایش 15 درصدی کرایه های حمل و نقل، جامه عمل نپوشیده است، اظهار داشت: کنترل تورم نیازمند نظارت های دقیق دولت است و امیدواریم با اعمال سازوکارهای دقیق این امر اجرایی شود.

وی در پایان از تصمیم دولت برای اختصاص نقدینگی به صنایع داخلی علی الخصوص صنایع ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی خبر داد و گفت: محور اصلی اجرای این طرح وزارت صنایع و معادن است و قرار است با اجرای این طرح، برنامه هایی برای خروج صنایع از ورشکستگی در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز