خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

افزایش ۱۴ درصدی مزد با وعده رونق همخوان نیست

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۰۵۹

یک فعال صنفی کارگری معتقد است: در حالی که در طول سه سال گذشته دستمزد کارگران نتوانسته حتی از نرخ تورم اتفاقی مجموع سه سال پیشی بگیرد، زمزمه افزایش قیمت انرژی بر دغدغه های کارگران افزوده است.

«اکبر علیپور بهزادی»، رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با ایلنا با اشاره به کارنامه مزدی دولت در طول سه سال گذشته گفت: دولت هنوز در بهبود و ارتقا معیشت مردم موفق نبوده است.

وی افزود: کارگران هنوز در بهت به سر می برند که چگونه با وجود رفع تحریم ها و وعده رونق، مزد آنها فقط 14 درصد افزایش یافته است و این در حالیست که زمزمه هایی از افزایش قیمت حامل های انرژی نیز به گوش می رسد.

این فعال کارگری افزود: اگر قرار باشد افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی اتفاق بیفتد، سقوط بیش از پیش دستمزد کارگران به زیر خط فقر و افزایش نرخ تورم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

علیپور بهزادی با اشاره به عقب ماندگی مزدی در طول سالهای گذشته و از جمله در سه سال روی کارآمدن دولت یازدهم تصریح کرد: حتی در طول سه سال گذشته نیز مزد از تورم عقب مانده است و باید اذعان کرد تلاش معنادار و مشهودی در جهت پر کردن شکاف تاریخی هزینه- دستمزد خانوارهای کارگری انجام نشده است.

وی چشم انداز آینده را در صورت عدم تغییر شرایط زیرساختی موجود،  ناروشن توصیف کرد و گفت: اگر قرار باشد در بر همین پاشنه بچرخد و واقعیت های ملموس زندگی روزانه در محاسبات مزدی نادیده گرفته شود، در سالهای آینده وضع دشوارتر نیز خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو در پایان بر لزوم تشکل یابی کارگران در جهت احقاق مطالبات جمعی تاکید کرد و گفت: ایجاد تشکل های کارگری و کنشمندی فعالانه در آنها در همه کارگاهها و فضاهای اشتغال کارگران علی الخصوص در محیط های سخت مانند معادن ضروری است و تنها همین تشکل ها هستند که می توانند از منافع کارگران در همه زمینه ها دفاع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز