خبرگزاری کار ایران

52 کارگر باسابقه فولاد لوشان اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۰۲۶

منابع خبری ایلنا در کارخانه «فولاد لوشان» از اخراج 52 کارگر این واحد صنعتی در سال 95 خبر می‌دهند.

کارگران کارخانه فولاد لوشان با اعلام به ایلنا گفته‌اند تا پیش از شروع سال 95 حدود 240 بودیم اما ظاهرا مدیریت در آغاز سال جدید تصمیم به تعدیل 52 کارگر گرفته است.

از قرار معلوم تعدیل شدگان از کارگرانی هستند که هر یک تا نزدیک به 5 سال سابقه کاری دارند و قرارداد کاری آنها پیش از شروع سال جدید خاتمه یافته است.

گفته می‌شود که جدا از این تعدیل فعالیت کارخانه سیمان لوشان تا پایان ماه جاری (فرودین ماه سال 95) متوقف شده است، کارفرما دلیل لین اقدامات را کاهش سفارشات مشتریان اعلام کرده است.

ظاهرا بیشتر کارگران این واحد صنعتی از اهالی منطق رودبار هستند و به گفته کارفرما در صورتی که وضعیت تولید کارخانه به حالت سابق بازگردد امکان جذب کارگران تعدیل شده وجود دارد.

طبق گفته کارگران فولاد لوشان ، پیش از این بخش عمده‌ای از مشکلات صنفی آنها به پرداخت نشدن به موقع مطالبات کارخانه از سوی خریداران محصولاتش می‌شد چنانچه در همین رابطه کارفرما در نهایت به‌جزء حقوق اسفند ماه سال 94 مابقی مطالبات کارگران را که به پنج ماه می رسید را پرداخت کرده است.

گفته می‌شود شرکت آهن وفولاد لوشان از واحدهای صنعتی متعلق به مهافرید امیرخسروی بود که پس از پرونده تخلف سه هزار میلیارد تومانی مسئولیت اداره این واحد صنعتی به مدیران دولتی سپرده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز