خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به ایلنا:

درصدد ادامه همکاری با کارگران سیمان لوشان هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۸۳۱

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در نشست خبری امروز خود در مورد وضعیت کارگران کارخانه‌‌های سیمان لوشان و سیمان تهران توضیحاتی را ارائه داد.

«محمد سعیدی‌کیا» در خصوص وضعیت کارگران کارخانه‌های سیمان لوشان که در تاریخ 19 آبان ماه  مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان وجانبازان در تهران تجمع کرده بودند، گفت: قرار است مسئول هلدینگ مربوط به کارخانه سیمان لوشان امکان وصول خواسته‌های این کارگران را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان لوشان به دلیل ساختار فرسوده و مشکلات زیست محیطی تعطیل شده است، افزود: در حال حاضر از مجموع 180 کارگر سیمان لوشان تعداد 27 نفر از کارگران باقیمانده‌اند و براساس دیداری که در جریان ملاقات عمومی اخیر خود با آنها داشتم قرار شد امکان ادامه همکاری با آنها در سایر شرکت‌های هلدینگ سیمان لوشان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان با یادآوری اینکه مشابه این مشکل در کارخانه سیمان تهران نیز وجود دارد، گفت: در حال حاضر نزدیک به سه واحد از مجموعه کارخانه سیمان تهران به دلایل مشابه تعطیل شده‌اند.

سعیدی‌کیا گفت: ساختار فرسوده، قدیمی بودن تکنولوژی ساخت، واقع شدن در محدوده شهری، تولید آلایندگی برای محیط زیست از جمله عواملی است که باعث می‌شود تا ادامه فعالیت کارخانه‌هایی مانند سیمان لوشان و سیمان تهران با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه اما در ‌‌نهایت برنامه ما این است که با کارگران واحدهایی مانند سیمان لوشان با رقم خوبی تسویه و حتی المقدور دوباره با آنها همکاری کنیم در ادامه گفت: بصورت کلی دربحث کارگران شاغل در سازمان‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان رویکرد ما بر این است که نباید پرداخت مطالبات هیچ کارگری به تعویق  بیافتد.

او با بیان اینکه نباید در پرداخت مطالبات ماهانه کارگران تاخیری صورت بگیرد و این مسئله در شاخص‌های ارزیابی هلدینگ‌های بنیاد در اولویت است، افزود: در بنیادمستضعفان ۳۸ هزار و ۶۸۴ نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۶۶۲ نفر در موسسه بنیاد مستقر هستند و کار می‌کنند و مابقی در شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه بنیاد فعالیت دارند.

به گفته وی؛ سرانه نیروی انسانی در بنیاد سالانه حدود ۴۲ میلیون تومان است و سهم بهره‌وری نیروی انسانی در بنیاد در مقایسه با شاخص کشوری ۵. ۷ درصد است ارزش کل ثروت تولید شده در سالانه بنیاد هم ۲۴ هزار میلیارد تومان است که با مشارکت نیروی انسانی به دست آمده است.

سعیدی کیا در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع پرسنل شاغل در واحدهای زیر مجموعه بنیاد پرداختی همه آن‌ها تا تاریخ ۳۰/۸/۹۴ به روز است افزود: حتی در شرکت‌های در حال تسویه هم بودجه مربوط به مطالبات نیروی انسانی باقی‌مانده پیش‌بینی و تامین اعتبار شده است. همچنین در موسسات درحال تسویه رویکرد ما بر این است که نیروی انسانی را تعدیل نکنیم بلکه آن‌ها از هلدینگی به هلدینگ دیگر منتقل کنیم.

رئیس بنیاد مستعضفان و جانبازان با بیان اینکه سال گذشته ۸ هلدینگ را ادغام کردیم وسال جاری نیز برنامه ادغام ۱۸ هلدینگ را در دست داریم ابراز داشت: قصد خاتمه همکاری با پرسنل را نداریم و مایل هستیم تا از کارگران یا پرسنل شرکت‌های در حال تسویه در درون سیستم یا هلدینگ‌های مشابه ومرتبط استفاده بکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز