خبرگزاری کار ایران

به دنبال برگزاری جلسه شب گذشته شورای تامین درود:

اعتراض کارگران فولاد درود به روز نهم کشید

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۱۹۶

به دنبال بی‌نتیجه ماندن جلسه شب گذشته شورای تامین شهرستان درود، اعتراض صنفی یکصد کارگران فولاد و چدن درود وارد نهمین روز خود شد.

کارگران کارخانه فولاد وچدن درود با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: به دنبال طولانی شدن اعتراضات صنفی آنها شب گذشته شورای تامین شهرستان برای بررسی بحرانی که در این کارخانه به وجود آمده است؛ تشکیل جلسه داد.

به گفته این کارگران در جلسهه یاد شده به غیر از اعضای شورای تامین و مدیرعامل کارخانه درود یکی از اعضای شورای اسلامی کار این واحد تولیدی نیز به نمایندگی از کارگران حضور داشته‌ است.

برپایه این اطلاعات در جلسه شب گذشته شورای تامین، راهکارهای مختلفی را پیرامون معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران، اقلام تولیدی و تامین مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار دادند و در ‌‌نهایت قرار شده است حداکثر وضعیت کارگران این واحد صنعتی مورد رسیدگی دوباره قرار بگیرد.

کارگران می‌ گویند از آنجا که جلسه شب گذشته شورای تامین نتوانست در خصوص پرداخت سه‌ماه و نیم معوقات مزدی آنها تصمیم مشخصی بگیرد اعتراض صنفی آنها امروز نیز ادامه دارد.

کارگران فولاد و چدن درود علاوه بر مزد معوقه بابت سه سال حق بیمه پردات نشده نیز طلبکارند و می‌گویند که به همین دلیل با مشکل تمدید دفترچه بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی مواجه هستند.

از سوی دیگر این کارگران می‌گویند که تا این لحظه ۱۶ نفر از همکاران قرا دادی آن‌ها پس از اتمام قرارداد توسط کارفرما اخراج شده‌اند.

برپایه این اظهارات کارگران این واحد صنعتی بابت بخش دیگری از مزایای عرفی سال گذشته مانند هدایا واقلام مصرفی که در مناسبت‌ها واعیادرسمی به کارگران داده می‌شد طلبکارند اما با این وجود مدیریت حتی در جلسه شب گذشته حاضر نشده تا برسر چگونگی تسویه بدهی خود با کارگران توافق کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز