خبرگزاری کار ایران

با توقف سه ماهه این کارخانه اتفاق افتاد؛

نگرانی ۱۶۰ کارگر «تولیدی تهران» از تهدید امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۳۷

به دلیل توقف فعالیت کارخانه تولیدی تهران در سه ماه گذشته، ۱۶۰ کارگر این کارخانه سازنده چرم مصنوعی از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

«محمد رضا فرزعلیان» از اعضای هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: فعالیت روزمره کارخانه تولیدی تهران که در زمینه تولید چرم مصنوعی فعالیت دارد از ابتدای خرداد ماه سال جاری به بهانه غیر اقتصادی بودن متوقف شده است.

مسول کانون شوراهای اسلامی کار کارخانه‌های غرب استان تهران با بیان اینکه در کارخانه تولیدی تهران نزدیک به ۱۶۰ کارگر مشغول کارند، گفت: تمامی این کارگران که در سه ماه گذشته هر روز در محل کار خود حاضر شده‌اند از وضعیت به وجود آمده احساس نگرانی می‌کنند.

وی به نقل از کارگران این واحد تولیدی گفت: از قرار معلوم مدیریت جدید تولیدی تهران که تازه چند ماهی است در کارخانه مستقر شده است عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست.

این مقام صنفی کارگری بابیان اینکه از زمان متوقف شدن فعالیت تولیدی تهران تاکنون چندین بار کارگران این مجموعه به مرخصی اجباری و تعطیلات تابستانی فرستاده شده‌اند، افزود: از مجموع این کارگران ۱۴۰ کارگر قرادادی و ۲۰ کارگر باقیمانده رسمی هستند.

وی ادامه داد: گویا از طرف مدیریت به کارگرانی که بین ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند پیشنهاد بازخریدی به نرخ سالی سه ماه دستمزد داده شده است اما این پیشنهاد با مخالفت کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند روبرو شده است.

فرزعلیان با یادآوری اینکه شمار قابل توجهی از کارگران این واحد تولیدی چرم مصنوعی مشمول بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند، وضعیت موجود باعث شده است تا کارگران از بابت تامین آتیه شغلی خود احساس خطر کنند.

این مقام صنفی کارگری افزود: از قرار معلوم وضعیت پیش آمده در کارخانه تولیدی تهران تاثیری بر پرداخت مزد جاری کارگران ندارد و از خردادماه تا کنون مطالبات مزدی کارگران بر مبنای مزد پایه پرداخت شده است.

وی در عین حال از مشکل پرداخت نشدن حق بیمه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: گویا بصورت مشخص بیمه تامین اجتماعی این کارگران از اسفند ماه سال ۹۳ به تاخیر افتاده ودفترچه‌های در مانی کارگران فاقد اعتبار شده است.

وی افزود: در کارخانه تولیدی تهران علاوه بر مشکل شش ماه پرداخت نشدن حق بیمه کارگران در زمینه بیمه تکمیلی این کارگران نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

فرزعلیان گفت: در این خصوص کارگران تولیدی تهران مدعی هستند که با وجود آنکه هزینه بیمه مکمل درمانی دانا بصورت ماهانه از دستمزد آن‌ها کسر می‌شود اما گویا این مبالغ به حساب شرکت بیمه پرداخت نشده و در نتیجه ارائه خدمات درمانی مکمل به این کارگران متوقف شده است.

وی افزود: وضعیت پیش آمده در کارخانه تولیدی تهران در حالی است که از قرار معلوم کارگران این واحد تولیدی همچنین خبر داده‌اندکارفرما بخشی از ماشین الات این کارخانه با اجاره ۱۱ میلیونی یک سوله‌ای به چرم شهر ورامین انتقال داده است واو قصد دارد برای ادامه تولید کارگرانی را که در مجاورت کارخانه در شهرکهای اطراف ساکنند به شهرستان ورامین انتقال دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز