خبرگزاری کار ایران

کارگر ناشنوای داروپخش پس از چهار سال اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۳۸۴

از ابتدای ماه جاری یکی از کارگران معلول شاغل در کارخانه داروپخش پس از چهار سال کار به دلیل اتمام مدت قرارداد کار اخراج شده‌است.

به گزارش ایلنا «آرش عالی فطرت» کارگر 34 ساله‌ای که بصورت مادرزادی دچار مشکل ناشنوایی است از سال 90 تا پایان سال خرداد ماه سال جاری در بخشی از خطوط تولید کارخانه داروپخش کار می‌کرد اما به دلیل اتمام اعتبار قرارداد کار از ابتدای تیرماه (14 روز پیش) اخراج شده است.

در این رابطه مادر آقای عالی فطرت می گوید: در این چند سال قرارداد کار آرش در اول هر تابستان تمدید می‌شد و از این بابت خانواده آرش می توانستند امورات خود را تامین کنند اما حدود دو هفته پیش وقتی پسرم قصد داشت تا مانند همیشه وارد محل کارش بشود از ورود او جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: همان موقع آرش با تلفن همراهش با من تماس گرفت و من توانستم با پرسنل نگهبانی صحبت کنم که بی‌نتیجه بود اما بعدا فهمیدم که به دلیل اتمام مدت قرارداد او را اخراج کرده‌اند.

خانم عالی‌فطرت افزود: تا قبل از این پیش آمد آرش بصورت پیمانکاری در داروپخش کار می کرد و کارش آنقدر خوب بود که گفته بودند از اول تابستان امسال قرارداد جدید کارش را با خود کارخانه خواهد بست با این حال الآن اینطور به من گفته‌اند که هیات مدیره کارخانه با ادامه حضور کارگران معلولی مانند پسرم در کارخانه مشکل دارد.

مادر این کارگر تعدیل شده کارخانه داروپخش ادامه می دهد: آرش از طریق بهزیستی برای کار به کارخانه داروپخش معرفی شده بود و برای همین پس از شنیدن خبر اخراجش به مسئولان کارخانه گفتم که برابر قانون دست‌کم تا دو درصد فرصت‌های شغلی کارگاه‌های دولتی باید در اختیار افراد معلول گذاشته شود اما آنها در مقابل مدعی شدند که داروپخش به بخش خصوصی واگذار شده‌ و دیگر نمی توان این مصوبه را در آن اجرا کرد.

وی افزود: درهمین رابطه شنیده‌ام که غیر از پسرم قرارداد کار چند کارگر دیگر داروپخش تمدید نشده‌است که دست کم یکی از این کارگران نیز مانند آرش دچار معلولیت ناشنوایی بوده است.

در این رابطه ایلنا در روزهای اخیر تلاش کرد تا نظر مسئولان کارخانه داروپخش و حتی نهاد صنفی شورای اسلامی کار این واحد تولیدی را جویا شود که  تا این لحظه بی نتیجه بوده است اما در عین حال همکاران آقای عالی فطرت در کارخانه داروپخش دست کم با تایید خبر اخراج وی اعلام کردند که هرچند این کارگر پیشین کارخانه داروپخش شرایط متفاوتی داشت اما در موقع کار مانند سایر کارگران خط تولید کار می کرد و آنطور که بعد از اخراج وی شنیده‌اند دلیل تمدید نشدن قرارداد کار وی با این معلولیت بی‌ارتباط نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز