خبرگزاری کار ایران

400سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی پاکدشت کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۱۸

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت اعلام کرد: اختصاص 400سهمیه برای ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی جوابگوی متقاضیان پاکدشت نیست.

«عوض سلطانی»با بیان اینکه تعداد کارگران ساختمانی که در شهرستان پاکدشت برای پوشش بیمه‌ای ثبت نام کرده‌اند بیش از 6 هزار نفر است به ایلنا گفت: امسال 400 سهمیه بیمه به شهرستان پاکدشت تعلق گرفته است که این میزان در مقایسه با تعداد متقاضیان بسیار ناچیز است.

او با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در شهرستان پاکدشت، افزود: از این تعداد حدود 6 هزار کارگر ساختمانی با داشتن کارت مهارت از سال ۹۰ منتظر دریافت خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی هستند.

او افزود: سال گذشته سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی در بودجه ۹۳ حذف شد  وبه همین دلیل کارگران ساختمانی این شهرستان در انتظار بیمه در سال ۹۴ بودند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه این مسئله اعتراض کارگران ساختمانی این شهرستان را در پی داشته است، اظهار داشت: اداره تامین اجتماعی این شهرستان در پاسخ به اعتراض کارگران ساختمانی، دلیل کاهش میزان سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را کاهش سهمیه اختصاص یافته به شهرستان پاکدشت عنوان می‌کنند.

سلطانی در خاتمه با درخواست افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی با برخورداری از بیمه تامین اجتماعی می‌توانند همچون سایر کارگران از خدمات اولیه‌ای همانند بازنشستگی، از کار افتادگی و... بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز