خبرگزاری کار ایران

۸۶ کارگر اخراجی آرد دنا بعد از ۳ سال وقفه به کار بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۷۸

کارگران کارخانه «آرد گلوکز و نشاسته دنا» در یاسوج از بازگشایی این واحد تولیدی وبازگشت بکار خود خبر می‌دهند.

این کارگران به ایلنا گفته‌اند در پی تغییر مدیریت، کارخانه آرد گلوکز و نشاسته دنا پس از سه سال بازگشایی می‌شود.

این کارگران یادآور شدند کارخانه آرد و گلوکز ونشاسته دنا پیش‌تر در  سال ۹۱ به دلیل ضعف مدیریت و بی‌توجهی سازمان‌ها و نهاد‌های اقتصادی  منحل و ۸۶ کارگر آن بیکار شده بودند.

گفته می‌شود در نتیجه جابجایی مدیریت در سال جاری همه ۸۶ کارگر اخراج شده این واحد تولیدی بعد از دریافت یک دوره مقرری بیمه بیکاری به محل کار خود بازگشته‌اند.

به گفته کارگران، پس از آنکه ناتوانی مدیریت قبلی باعث تعطیلی این کارخانه و بیکاری ۷۵ کارگر رسمی و ۱۱ کارگر قراردادی شد سازمان اقتصادی کوثر به عنوان سهامدار اصلی کارخانه در سال ۹۲ اقدام به جابجایی مدیریت کارخانه کرد و از آن زمان تا بازگشایی دوباره در این واحد تولیدی عملیات بازسازی و تغییر ساختار به اجرا درآمد.

کارگران آرد دنا درباره امنیت شغلی و پرداخت به موقع حقوق خود و همکارانش گفتند در حال حاضر از تاخیرهای چند ماه‌ای که تا پیش از این در پرداخت مطالبات مزدی ما ایجاد می شد خبری نیست و به همین دلیل نوعی رضایت از امنیت شغلی موجود وجود دارد.

کارگران همچنین در خصوص بازنشستگی همکارانشان تصریح کردند از سال گذشته تاکنون حدود بیست نفر از کارگران مشمول قانون مشاغل سخت وزیان آور بصورت پیش از موعد بازنشسته می‌شوند  و این در حالی است که پیش از این کارگران در دوران مدیریت قبلی درزمینه بازنشستگی با مشکلات زیادی روبرو بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز