خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد:

کارگران فروشگاه‌ها تا نصف مزد قانونی را می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۷۶

در صورتی که کارگران این صنوف به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و شاکی شوند نسبت به پرداخت حقوق و مزایای پایمال شده آنها رأی صادر می‌شود و بخشی از این حقوق به آنها پرداخت می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد زیادی از صنوف در سطح شهرهای استان نسبت به پرداخت حقوق و مزایا به کارگران خود ظلم می‌کنند.

علیرضا جنتی در گفتگو با ایلنا در یاسوج با اعلام این مطلب که صاحبان بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ استان حتی تا میزان ۵۰ درصد از حقوق و مزایای کارگران خود را پرداخت نمی‌کنند، افزود: با وجود این اقدام غیره قانونی صاحبان این اصناف، کارگران آن‌ها به دلیل نیاز مبرم به اشتغال و عدم وجود فرصت شغلی به این اقدام تن می‌دهند.

وی با تاکید بر این مطلب که این کارگران به دلیل ترس از اخراج و بیکار شدن جرأت پیگیری حق و حقوق قانونی خود را از طریق مراجع ذیصلاح را ندارند، ادامه داد: کارگران قرارداد موقت به دلیل ترس از اخراج در استان تن به ظلم‌های زیادی می‌دهند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه لازم است این صنوف متخلف مورد بازرسی مداوم قرار گیرند تا حق و حقوق قانونی کارگران خود را ضایع نکنند، این اصناف را فروشگاه‌های بزرگ پوشاک، رستوران‌ها مغازه‌های لوازم آرایشی و برخی دیگر از اصناف که از کارگر استفاده می‌کنند عنوان کرد.

جنتی تصریح کرد: در نشستی که با مدیر کل تامین اجتماعی استان داشتیم مقرر شد پس از شناسایی صنوف متخلف، صاحبان این اصناف از طریق خانه کارگر به تامین اجتماعی معرفی شوند تا مشکل بیمه کارگران آن‌ها حل شود.

وی در پایان تاکید کرد در صورتی که کارگران این صنوف به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و شاکی شوند نسبت به پرداخت حقوق و مزایای پایمال شده آن‌ها رأی صادر می‌شود و بخشی از این حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز