خبرگزاری کار ایران

سه کارگر لوله‌سازی خوزستان با شکایت کارفرما به دادگاه احضار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۴۲

جمعی از کارگران لوله‌سازی خوزستان برای دومین روز متوالی در اعتراض به آنچه «رفتار توهین‌آمیز کارفرما با کارگران» می‌خوانند مقابل فرمانداری اهواز تجمع کردند. همزمان گزارش می‌رسد سه نفر از کارگران این واحد تولیدی در پی احضاریه‌ای که روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت) دریافت کرده بودند امروز به مجتمع قضایی قدس اهواز احضار شده‌اند. این کارگران با شکایت کارفرما به اتهام ایجاد اختلال در تولید کارخانه به دادگاه رفته‌اند.

به گفته کارگران؛ پیش از نیز در تاریخ 14 اردیبخشت ماه جاری ۵ کارگر باسابقه دیگر با شکایت کارفرما به اتهام اختلال در تولید کارخانه به مجتمع قضایی قدس فراخوانده شده بودند اما به دلیل عدم حضور نماینده کارفرما جلسه دادگاه برگزار نشد.

کارگران می‌گویند کارفرما در اسفند ماه سال ۹۳ نیز سه کارگر قدیمی و باسابقه کارخانه را به اتهام پی گیری مطالبات معوقه‌شان بدون رای کمیته انضباطی اخراج کرد بود اما این سه کارگر با حکم اداره کار به کار بازگشتند.

ایلنا روز گذشته (۲۳ اردیبهشت) به نقل از کارگران گزارش داده بود کارفرمای بخش خصوصی با چند مامور لباس شخصی وارد کارخانه شده و با تهدید و توهین، ۸۰ کارگر با سابقه را از این کارخانه بیرون کرده است.

کارگران این واحد در واکنش به این اقدام کارفرما بعد از اجتماع در مقابل درب ورودی کارخانه، برای پی‌گیری حقوقی این موضوع به دادسرای نظام واقع در بلوار قدس اهواز مراجعه کرده و از کارفرما شکایت کردند وهمزمان تعدادی دیگر از کارگران نیز مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز