خبرگزاری کار ایران

حاضر بودیم به تریم ۲میلیون دلار بدهیم

افتخاری: درباره رحمتی و جباری، شفر تصمیم گیری می‌کند / شفر باید امتحان پس بدهد / درموت بدنساز باقی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۹۴۳

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران درباره انتخاب شفر به عنوان سرمربی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا افتخاری در پایان جلسه کمیته فنی باشگاه استقلال تهران اظهار داشت:  ما قبلا هم اعلام کرده بودیم که گزینه اول ما فاتح تریم است و اگر به توافق نرسیدیم سراغ گزینه های بعدی می رویم همزمان نماینده باشگاه با فاتح تریم مذاکره کرد اخبار خوبی دریافت نکردیم و رقم ایشان فوق العاده بالا بود در هیئت مدیره مصوب کردیم اگر تا سقف 2میلیون دلار هم ایشان پیشنهاد داد ما قبول کنیم. ولی متاسفانه ایشان رقمی بین 4 تا 5 میلیون دلار تا آخر پیشنهاد کردند. باشگاه استقلال هم توان پرداخت جنین میلغی را ندارد با توجه به توان باشگاه و بدهی های گذشته بعد از این 5 6 گزینه را معرفی کردیم و اعضای کمیته فنی بررسی کردند 2 نفر اینها نظر مثبت داشتند که یکی از آنها آقای شفر بود و مامور شدم تا با ایشان مذاکره کنم و ببینم اگر شرایطش را دارد تصمیم گیری کنیم.

افتخاری ادامه داد: من روز چهارشنبه به دبی سفر کردم و جلسه 4 ساعته با ایشان داشتن و خوشبختانه شرایط ایشان به باشگاه ما می‌خورد و ایشان رزومه قوی دارد و تیم‌های بزرگی را مربیگری کرد. مربی الاهلی، العین، جامائیکا و در جام جهانی با کامرون بوده است و شرایطش سخت نبود و با حضور در منطقه شناخت کاملی از بازیکنان ایرانی دارد و آقای علی کریمی و فرهاد مجیدی شاگردان ایشان بودند. از همه مهم تر اینکه آقای مک درموت سه سال دسیار ایشان در العین بوده و الان با کسی همکاری می کند که با هم هماهنگ هستند. بنابراین هماهنگ کردیم که امروز کمیته فنی را تشکیل بدهیم و من گزارش مذاکرات را به آنها منتقل کردم و  قبول کردند که ایشان گزینه نهایی ما باشند ضمن اینکه من به ایشان هم گفتند که ادامه کار بستگی به نتایجی دارد که شما خواهید گرفت. کسب سهمیه آسیا، کسب قهرمانی در لیگ برتر و کسب جام حذفی همچنین اگر این شرایط رخ بدهد ما برای تمدید قرارداد هیچ افزایش رقمی نخواهیم داشت.

افتخاری درخصوص اینکه فرهاد مجیدی و عوامل دیگری در حضور شفر روی نیمکت استقلال نقش داشته اند عنوان کرد: مجیدی در این انتقال نقشی نداشت و آقای شفر من را می شناخت زمان آقای صفایی فراهانی مه نایب رئیس فدراسیون فوتبال بودم ایشان توافق کردیم سرمربیگری تیم ملی ایران را قبول کند منتهی حتی در آلمان هم با ایشان توافق نامه ای امضا شد، آقای فراهانی از فدراسیون تشریف بردند و مدیران بعدی هم پیگیری نکردند و موضوع ایشان منتفی شد.

افتخاری در پاسخ به این سوال که شفر سرمربی موفقی نبوده و طبق ادعای برخی شایسته حضور روی نیمکت استقلال نبوده است، عنوان کرد: شفر  را قبول ندارند: این ها متاسفانه تبلیغات منفی است که از داخلش منتشر می‌شود. آقای برانکو چند ساله است؟ 66 ساله. همه مربیان که نمی توانند یکسان باشند و هنوز امتحانش را پس نداده است. باید ابتدا کارشان را انجام بدهند بعدا ان شاء الله بتواند مشکلات استقلال را حل کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه کمیته فنی در جریان انتخاب آقای شفر نبوده و امروز عنوان شد که شما به خاطر رقم قرارداد آقای شفر با اعضای کمیته فنی جلسه گذاشتید، گفت: این حرف ها واقعیت ندارد و همیشه صادقانه حرف زده ام ولو به ضررم تمام شود. ببینید قبول کردیم که 2 میلیون دلار به فاتح‌ تریم پول بدهیم و مشکلی هم برای پرداخت آن نداشتیم و کمیته فنی کاملا در جریان این اتفاقات بود. امروز من گزارش ماموریتی که کمیته فنی داده بود را ارائه کردم و شرایط ایشان را توضیح دادم. مذاکراتمان هم در این رابطه بوده و بعد اعضای کمیته فنی نشستند و بدون دخالت من با یکدیگر مشورت کردند. گفتم که اگر ایشان نشود با گزینه‌های بعدی مذاکره می‌کنیم ولی با توجه به شناختیی که داشتیم وآقای دین محمدی هم به من گفت که گزینه خوبی را آوردید. برخی برهانه می‌آورند که ایشان پیر است، هر کس که مویش سفید می‌شود که پیر نیست. باید عملکرد ایشان در زمین را دید تلاش ایشان را ببینند. یکی از توافق های ما این است که دستیار نمی‌آورد و قرار شد دو دستیار ایرانی بگذاریم که مربیان داخلی خودمان آموزش ببینند. اینکه قرار شد ایشان در رده های پایه دخالت مستقیم داشته باشد. خیلی علاقه دارند و به من گفت که عمر عبدالرحمن 16 ساله بود که به العین آوردمش و حال به ستاره آسیا تبدیل شده است. گفت من تمام بازی های جوانان و نوجوانان را ببینم و به شخصه آموزش بدهم بعد برای جوانان یک تمرین کلی داریم و پس از تمرین با تک تک جوانان کار کنم که به بازیکنان 90 دقیقه ای تبدیل شوند.

افتخاری درباره تکلیف مک درموت در استقلال عنوان کرد: ایشان بدنساز هستند و آقای شفر تمرین دهنده هستند. درموت زمانی که با شفر همکاری داشت هم بدنساز بود.

مدیرعامل استقلال درباره رحمتی و جباری گفت: در این زمینه شفر تصمیم می گیرد. رحمتی و جباری به تمرین برمی گردند. شفر همه بازیکنان ما را می شناخت و همه اطلاعات را جمع کرده بود. شفر تشخیص می دهد چه کسی باشد چه کسی نباشد. شفر دیسیپلین بالایی دارد و اگر بازیکنان در خدمت او باشند و ما هم حمایت کنیم، قطعا نتیجه می گیریم. فردا صبح قرار است شفر به ایران بیاید و با او قرارداد ببندیم. شما ظهر بیایید و با او صحبت کنید.

او درباره وضعیت نصرالله عبداللهی گفت: ایشان به کارشان ادامه می دهند. اما درباره دستیاران شفر باید بگویم که اعضای کمیته فنی در این زمینه نظر می دهند. این در اختیار آنهاست.

افتخاری درپایان و درپاسخ به سوالی درباره هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان در این زمینه گفت: من آقای سلطانی فر را در جریان گذاشتم ولی ایشان هیچ دخالتی در انتخاب مربی و اینکه بگوید چه کسی را بیاوریم و چقدر با او توافق کنیم نداشته و اینها در اختیار ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز