خبرگزاری کار ایران

پسر همایون بهزادی در گفت‌وگو با ایلنا:

علی کریمی زنده است و می‌تواند از خودش دفاع کند/ پدرم رفیق حجازی بود/ هیچ جای دنیا چنین اتفاقاتی نمی‌افتد

بهزادی گفت:‌ مگر غلامحسین مظلومی و حجازی و بهزادی کم برای ایران زحمت کشیده‌اند که باید برای سنگ قبرشان چنین اتفاقی بیفتد؟

علی بهزادی، در خصوص اتفاقاتی که در قطعه نام‌آوران برای سنگ قبر همایون بهزادی افتاده است به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: مادرم و همسر ناصر حجازی روز گذشته به بهشت زهرا رفته بودند. مادرم با من تماس گرفت و گفت آفتاب رنگ سنگ قبر را خراب کرده است. او در  جریانات اتفاقاتی که برای سنگ قبر غلامحسین مظلومی و بیوک جدیکار افتاد نیست اما من خیلی زود متوجه شدم که همان کار را با سنگ قبر پدر من هم انجام داده‌اند.

بهزادی گفت: می‌گویند یک پیرمرد این کار را انجام داده است. احتمال هم دارد این کار را بچه‌های نسل جدید که نمی‌دانند بهزادی و حجازی و مظلومی چه کسانی هستند انجام داده باشند. به بچه‌های نسل جدید چیزی در مورد همایون بهزادی گفته‌ایم؟ اگر در این مورد فرهنگسازی شود مطمئن باشید هیچکس این کار را انجام نمی‌دهد. ما عادت داریم تمام بازیکنان بزرگمان را محو کنیم. کدام فوتبالیستی دو مدال المپیک دارد؟ پدر من از شانزده سالگی برای تیم ملی بازی کرده است؛ یک بار آقای گل المپیک و یک بار آقای گل جام ملت‌های‌ آسیا شده است. بهزادی دو جایزه از ‌کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته است. چه کسی به نسل جدید این افتخارات را نشان داده است؟

فرزند مرحوم همایون بهزادی در خصوص اینکه گفته می‌شود این بحث بین طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس رخ داده گفت: واقعا نمی‌دانم چه بگویم. پدرم هیچوقت برای استقلالی‌ها کری نخواند. در اواخر عمرش هر کس از او درباره دربی معروف 6‌تایی‌ها سوال می‌کرد پاسخی نمی‌داد و حرفی نمی‌زد. پدرم و حجازی در زمین بازی با هم رقابت داشتند اما بعد از بازی با هم بیرون می‌رفتند. پدرم رفیق حجازی بود.  نمی‌دانم چه کسی این کار را انجام داده است اما در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد.

بهزادی در مورد اینکه گفته می‌شود شاید پست‌های اینستاگرامی علی کریمی باعث به وجود آمدن این حواشی شده باشد، گفت:‌ علی کریمی بازیکن بزرگی است و زنده است می‌تواند از خودش دفاع کند. هر اتفاقی در این زمینه رخ دهد نباید به اموات کشیده شود. کسی که با علی کریمی کری دارد با خود او بحث کند . این درست نیست که به سنگ قبر پیشکسوتان حمله شود.  

 بهزادی ادامه داد: مگر غلامحسین مظلومی و حجازی و بهزادی کم برای ایران زحمت کشیده‌اند که باید برای سنگ قبرشان چنین اتفاقی بیفتد؟ چه اشکال دارد یک خیابان یا کوچه به نام این پیشکسوتان داشته باشیم؟‌ باید در مورد این بازیکنان فرهنگسازی شود تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

بهزادی در پاسخ به این سوال که فیلم مرحوم همایون بهزادی چه زمانی ساخته خواهد شد، گفت: من با دوستانم در این رابطه صحبت کرده‌ام و قصد داریم فیلم زندگینامه پدرم را بسازیم. امیدوارم مسئولان وزارت ارشاد با ما موافقت کند و این فیلم هر چه زودتر ساخته شود.

 

 

 

 

کد خبر : ۴۱۷۸۱۳