خبرگزاری کار ایران

مهاجم خارجی مدنظر برانکو برای جانشینی طارمی کیست؟

پس از قطعی شدن جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس و پیوستن این بازیکن به تیم ریزه‌اسپور ترکیه، با درخواست برانکو باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از قطعی شدن جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس و پیوستن این بازیکن به تیم ریزه‌اسپور ترکیه، با درخواست برانکو باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است.

برانکو که حتی سال قبل با وجود مهدی طارمی، مشکل گلزنی را در خط حمله تیمش می‌دید، حالا برای پر کردن جای خالی آقای گل لیگ برتر، با چالشی بزرگ روبرو شده است.

به همین دلیل برانکو یک مهاجم بوسنیایی به نام ایوان کریستانوویچ را برای انجام مذاکرات به باشگاه معرفی کرده است. کریستانوویچ که سال قبل هم برای حضور در پرسپولیس به ایران آمد، اما برای پیوستن به جمع شاگردان برانکو با طاهری به توافق نرسید، حالا با اصرار برانکو به زودی دوباره به ایران سفر خواهد کرد و با توجه به جدایی طارمی، به نظر این بار برعکس سال قبل مسئولان باشگاه پرسپولیس مجبور هستند برای جلب رضایت سرمربی تیم خود با این بازیکن به توافق برسند.

ایوان کریستانوویچ، که سابقه یک بار پوشیدن لباس تیم ملی بوسنی را نیز در کارنامه خود دارد، متولد سال 1983 و در حال حاضر 33 ساله است. این بازیکن فصل قبل در تیم شیروکی بوسنی عضویت داشته و موفق شده در 19 بازی یازده گل برای این تیم به ثمر برساند.

اما معتبرترین تیمی که کریستانوویچ در آن عضویت داشته است، تیم دینامو زاگرب کرواسی است که این بازیکن بین سال‌های 2013 تا 2011 در آن عضویت داشته و در 44 بازی 17 گل به ثمر رسانده است. این مهاجم بوسنیایی بعد از جدایی از دینامو زاگرب به دیگر تیم مطرح کرواسی یعنی ریه‌کا پیوسته است و در دوفصل حضور خود در این تیم، در 35 بازی 16 بار موفق به گلزنی شده است.

به طور کلی این مهاجم 196 سانتی‌متری در کارنامه دوران حرفه‌ای خود، آمار 122 گل در 300 بازی را به ثبت رسانده است و باید دید در صورت پیوستن او به جمع شاگردان برانکو در پرسپولیس، با توجه به اینکه به احتمال قریب به یقین در ترکیب اصلی سرخپوشان حضور خواهد داشت، چه آماری را از خود به جای می‌گذارد.

 

کد خبر : ۳۸۵۴۲۶