خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا؛

تغییرات احتمالی پرسپولیس برای فصل بعد

نایب قهرمان لیگ برتر که فصل بعد باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان برود، برای حضور قدرتمند در مسابقات فصل بعد نیاز به تقویت خود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم پرسپولیس تهران در هفته پایانی لیگ برتر در رقابت با استقلال خوزستان کم آورد و در پایان به مقام نایب قهرمانی و کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان بسنده کرد. حالا در فصل بعد سرخپوشان بعد از یک سال غیبت در آسیا، مجدداً باید در لیگ قهرمانان به میدان بروند و با توجه به همین بدون شک این تیم نیاز خواهد داشت برای حضور قدرتمند و همزمان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان، در پست‌های مختلف خود را تقویت کند. از همین رو در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تغییرات احتمالی تیم برانکو برای فصل آتی:

دروازه‌بان

پاشنه آشیل پرسپولیس در دو فصل اخیر، جایی است که قطعاً نیاز به ترمیم شدن دارد. دروازه پرسپولیس در دو فصل گذشته بیش از هر پست دیگری در این تیم متزلزل و بی‌ثبات بوده است و اگر قرار باشد باز هم این ضعف این پست به قوت خود باقی بماند، فصل بعد هم دستاوردهای برانکو و شاگردانش به راحتی از دست خواهد رفت. البته از مدت‌ها پیش این صحبت مطرح بوده است که سوشا ماکانی به عنوان دروازه‌بان اصلی پرسپولیس برای فصل بعد جایی در این تیم نخواهد داشت. گزینه‌های مختلفی هم مانند علیرضا بیرانوند، فرناندو خسوس و یا حتی حامد فلاح‌زاده برای دروازه پرسپولیس مطرح شده‌اند، اما هنوز هیچ چیزی رنگ واقعیت به خود نگرفته است و با توجه به حمایت‌های مکرر برانکو از سوشا، هنوز هم این نگرانی برای هوادران وجود دارد که فصل بعد هم مرد پرحاشیه فوتبال ایران را دوباره درون دروازه تیم محبوبشان ببیند. هرچند که بعید به نظر می‌رسد که برانکو باز هم حاضر باشد ریسک حضور سوشا و یا لوبانف به عنوان دروازه‌بان اصلی را درون ترکیب تیمش بپذیرد و به احتمال فراوان یکی از گزینه‌های ذکر شده در فصل نقل‌وانتقالات پرسپولیسی خواهند شد.

خط دفاعی

در این خط هم پرسپولیس همانند دروازه ضعف‌های اساسی دارد و همین ضعف‌ها بود که موجب شد این تیم قهرمانی در لیگ را به راحتی و تنها بخاطر تفاضل گل از دست بدهد. البته پرسپولیس در این فصل در دو سمت راست و چپ دفاع خود دو مهره بسیار خوب را مانند محمد انصاری و رامین رضائیان را در اختیار داشت که قطعاً این دو بازیکن فصل بعد هم جایی ثابت در این تیم خواهند داشت. اما در پست دفاع میانی که اصلی‌ترین ضعف سرخپوشان در این خط بود، معماهای زیادی وجود دارد. لوکا ماریچ، محسن بنگر، مایکل اومانیا و رضا نورمحمدی چهار مدافع میانی پرسپولیس در این فصل بودند که بارها به شکل زوج‌های مختلف در کنار هم بازی کردند. در این بین چیزی که تقریباً مشخص است این است که به جز لوکا ماریچ که مهره محبوب برانکو است، سه بازیکن دیگر وضعیت مشخصی برای فصل بعد ندارند و قطعاً حداقل دونفر از این جمع از لیست برانکو خارج خواهد شد که احتمال خارج شدن نام نورمحمدی و اومانیا از فهرست برانکو بیش از هر احتمال دیگری است. با توجه به اینکه دو بازیکن سرباز پرسپولیس یعنی حسین ماهینی و حسین کنعانی که این فصل در ملوان حضور داشتند هم به خط دفاعی این تیم در فصل بعد اضافه خواهند شد، خروج اومانیا و نورمحمدی از جمع سرخپوشان قطعی به نظر می‌رسد. ضمن اینکه یک مدافع میانی دیگر نیز به احتمال فراوان در لیست خرید برانکو قرار خواهد داشت و در همین رابطه گفته می‌شود شجاع خلیل‌زاده جدی‌ترین گزینه برانکو برای دفاع میانی پرسپولیس است.

خط هافبک

خط میانی پرسپولیس در این فصل عملکرد بسیار خوب و درخشانی از خود به نمایش گذاشت و شاید بتوان به جرات گفت که تمامی بازیکنان فعلی این تیم در خط میانی برای فصل بعد نیز در لیست برانکو قرار دارند. کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، امید عالیشاه، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده بازیکنانی هستند که قطعاً فصل آینده نیز جایی ثابت در ترکیب خواهند داشت. اما چیزی که اهمیت دارد تقویت خط میانی سرخپوشان است. پرسپولیس در این فصل در خط میانی هیچ‌گاه نفراتی در حد بازیکنان اصلی خود نداشت و با توجه به همین مطمئناً برانکو به دنبال این خواهد بود که چند بازیکن مطرح را برای تقویت کمربند میانی تیمش جذب کند. در حال حاضر نفراتی همانند وحید امیری، مهرداد محمدی و قاسم حدادی‌فر بازیکنانی هستند که به عنوان هافبک‌های مطرح حاضر در لیگ به این تیم لینک شده‌اند و باید دید برانکو کدام گزینه را برای تقویت این بخش از ترکیب تیمش انتخاب خواهد کرد.

خط حمله

مهاجمین پرسپولیس در این فصل عملکرد خوبی را داشتند و سه فوروارد این تیم در سی بازی این فصل، جمعاً موفق به زدن 29 گل از 50 گل سرخپوشان در این فصل شدند که مهدی طارمی با 16 گل نه تنها بهترین گلزن سرخپوشان که بلکه به عنوان آقای گل لیگ نیز انتخاب شد. برای خط آتش پرسپولیس در حال حاضر دو احتمال وجود دارد. احتمال اول باقی ماندن هر سه نفر فعلی برای فصل بعد خواهد بود که البته با توجه به پیشنهادات مهدی طارمی از چند تیم اروپایی و علاقه این بازیکن برای بازی لژیونر شدن، احتمال ضعیفی محسوب می‌شود. احتمال دوم هم جدایی یک نفر از جمع این سه بازیکن است که آن یک نفر یا مهدی طارمی خواهد بود و یا جری بنسون که در این صورت برانکو یک مهاجم دیگر را به تیم خود اضافه خواهد کرد. در صورت لژیونر شدن طارمی قطعاً بنسون در پرسپولیس خواهد ماند، اما در صورت توافق پرسپولیس و طارمی برای ادامه همکاری این مهاجم هندوراسی خواهد بود که از لیست پرسپولیس کنار خواهد رفت. در مورد گزینه احتمالی برانکو و پرسپولیس نیز باید به کاوه رضایی مهاجم گلزن و جوان ذوب‌اهن اشاره کرد که با توجه به صادر شدن اجازه خروج او از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی، به احتمال زیاد اولین خرید فصل سرخپوشان خواهد بود.

 

 

کد خبر : ۳۷۱۶۹۵