خبرگزاری کار ایران

هفته سی‌ام لالیگا

بارسلونا-رئال مادرید؛ ال‌کلاسیکو با یک صندلی خالی

در مهم‌ترین بازی از هفته سی‌ام لالیگای اسپانیا امشب دو تیم بارسلونا و رئال مادرید به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در حساسترین و مهمترین بازی از هفته سی‌و‌یکم لالیگای اسپانیا، امشب دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این دو تیم در شرایطی ال کلاسیکوی شماره 172 را برگزار خواهند کرد که پیش از این رئال در صد و هفتاد و یک بازی رسمی دیگر دو تیم با 71 پیروزی، 3 برد بیشتر از بارسا در مجموع الکلاسیکوهای لالیگا دارد. البته لازم به ذکر است که دو غول فوتبال اسپانیا تا کنون در 230 بازی رسمی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 92 پیروزی برای کهکشانی‌ها و 90 برد برای آبی‌و‌اناری‌ها بوده و 48 بازی هم به تساوی انجامیده است.

در حال حاضر شاگردان لوئیس انریکه با 76 امتیاز صدرنشین لالیگای اسپانیا هستند و نسبت به رئال‌مادرید سوم جدولی 10 امتیاز اختلاف دارند. سفیدپوشان مادریدی که با اخراج رافائل بنیتس حالا با زین‌الدین زیدان، ستاره پیشین خود به کارشان ادامه می‌دهند، آخرین بردشان در این ورزشگاه به فصل 12-2011 باز می‌گردد که با پیروزی 2 بر یک مسیر قهرمانی خود را با ژوزه مورینیو هموار کردند.

رویارویی این دو تیم همواره دارای جذابیتها و حواشی خاصی بوده است، اما شاید به دو دلیل خاص بتوان این دیدار را خاصر تر از تمامی مصافهای گذشته دو تیم قلمداد کرد.

دلیل اول قطعاً مربوط به درگذشت یوهان کرایف، اسطوره فوتبال هلند و باشگاه بارسلونا خواهد بود. مردی که نقش بسیار پررنگی در موفقیتهای چشمگیر کاتالانها در سالهای اخیر داشته است و وی را به نوعی بنیان گذار سبک خاص بازی فعلی آبی و اناری ها می دانند. ال کلاسیکوی 231 نخستین دیدار رودروی بارسا و رئال خواهد پس از درگذشت مرد افسانه ای فوتبال جهان خواهد بود. مردی که صندلی او تا ابد در نیوکمپ خالی خواهد بود و به همین دلیل قرار است هواداران متعصب بارسلونا و ایالت کاتالونیا در بازی امشب مقابل رقیب دیرینه خود با 90 هزار موزائیک پلاستیکی، با درست کردن کوریوگرافی بی نظیر، صحنه زیبایی را از شماره «14» فقید خود در نیوکمپ خلق کنند، این در حالی است که آنها قصد دارند با سر دادن شعار "ممنونیم یوهان" از دستاوردهای وی برای این باشگاه اسپانیایی تشکر و یاد او را گرامی بدارند.

1395011217201613874328210 (1)

دلیل دوم جذابیت خاص این ال کلاسیکو اما بدون تردید مربوط به حضور زین الدین زیدان بر روی نیمکت رئال به عنوان سرمربی این تیم خواهد بود. اسطوره فوتبال فرانسه و بازیساز تکرارنشدنی اسبق رئال مادرید که خود بارها در نبرد ال کلاسیکو برای کهکشانی ها به میدان رفته است، حالا در قامت یک مربی نخستین حضور خود در این دیدار همواره جذاب و حساس را تجربه خواهد کرد. نبردی که دیدار رفت آن در سانتیاگوبرنابئو با 4 گل به سود بارسلونا به پایان رسیده است تا جدا از بحث فاصله اختلاف امتیازی زیاد دو تیم در جدول لالیگا، جبران شکست سخت خانگی دیدار رفت هم فشار مضاعفی را متوجه زیدان و شاگردان وی در رئال کرده باشد.

غایبین دو تیم:

در ترکیب بارسلونا ژرمی متئو، ساندرو رامیرس و آدریانو بازیکنانی هستنئ که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست خواهند داد، ضمن اینکه جوردی آلابا نیز هنوز وضعیت مشخصی برای بازی شنبه شب ندارد ولی به احتمال زیاد به این دیدار خواهد رسید.

در تیم رئال مادرید رافائل واران تنها غایب این تیم خواهد بود که به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است.

صحبت‌‌های مربیان دو تیم در کنفرانس خبری قبل از بازی:

لوئیز انریکه سرمربی بارسلونا به خبرنگاران گفت:

" امیدواریم که نمایش فوق العاده ای باشد و تیم برتر، پیروز شود. برای یک هوادار ‏بارسا، چیزی بیش از پیروزی مقابل رئال، هیجان انگیز نیست. برای یک بازیکن بارسا هم همینطور است. ‏اگر آنها را شکست بدهیم، رئال دیگر نمی تواند قهرمان لالیگا شود. مایلیم کار آنها را تمام کنیم. برای ‏قهرمانی در لالیگا به ثبات نیاز است. ما در صدر جدول قرار داریم زیرا شایسته آن هستیم. تنها چیزی که ‏هنوز به ان نرسیدیم، جامی است که در پایان فصل می دهند و ما برای رسیدن به آن، به سه امتیاز دیدار ‏فردا نیاز داریم.‏ نمی دانم اگر رئال را شکست بدهیم، آنها به کورس قهرمانی برمی گردند یا نه. من تنها به پیروزی فکر ‏می کنم. این دیدار دشواری برای هر دو تیم خواهد بود. بارسا و رئال، بهترین تیم های دنیا هستند."‏

زیدان سرمربی رئال مادرید تاکید کرد شاگردانش به ‏دنبال انتقام گرفتن نیستند:

" بازیکنان به خوبی می دانند که در ال کلاسیکوی قبلی چه اتفاقی رخ داد. ‏انتقام؟ نه، این فقط یک دیدار دیگر است که باید در آن پیروز شویم. ‏ما روند خوبی را پشت سر می گذاریم و به تازگی، خوب بازی می کنیم. ما کارمان را ادامه می دهیم. می ‏خواهم تیمم مانند چند وقت اخیر بازی کند. ما امشب مانند همیشه می خوابیم. از بازی فردا لذت خواهم برد ‏زیرا اولین بازی ام به عنوان سرمربی رئال مقابل بارساست. می خواهم از این دیدار لذت ببرم.‏ برای یک بازیکن، ال کلاسیکو زیباترین بازی در دنیای فوتبال است. خوشحالم که این بازی را به عنوان ‏مربی تجربه می کنم. فردا زمان تغییر است و ما تمام تلاش مان را برای پیروزی خواهیم کرد."

ترکیب احتمالی دو تیم:

Capture

کد خبر : ۳۵۷۹۶۵